ונשמרתם

מפחיד: נותרה משותקת בגלל מאכל שיש לכולנו במקרר

אישה שנכנסה לסופרמרקט קנתה כמה מוצרים ולא בדקה את תאריך התפוגה שלהם. היא נכנסה הביתה, החלה לחוש ברע אחרי אכילה של אחד מהם והנזק היה כמעט בלתי הפיך - פגיעה מוחית

  • כ' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אשה בת ה-47 מברזיל, דורליס קרניירו, אושפזה למעלה משנה אחרי שאכלה מאכל שיש לרבים במקרר – רוטב פסטו. המאכל, שככל הנראה פג תוקפו, גרם לה לדלקת שהובילה לפגיעה מוחית חמורה.

קרניירו קנתה את הממרח ב-31 בדצמבר 2021 ואכלה ממנו שבוע לאחר מכן. בלילה הראשון של 2022 היא סבלה מבחילות והקאות ולמחרת התעוררה עם כאבי ראש קשים ועוויתות. היא נסעה לבית החולים ושם אובחנה עם דלקת מוחית.

לאחר בדיקה, טענו הרופאים כי היא נדבקה בחיידק בשם קלוסטרידיום בוטולאניום – כזה שגורם למחלת בוטוליזם. מדובר בחיידק הנפוץ במזונות המשומרים כמו פסטו.

קרניירו נשארה מאושפזת במשך שנה, במהלכה עברה מספר ניתוחים. היא שוחררה מבית החולים לפני שבועות אחדים בלבד אך היא עדיין סובלת.

"כבר תשעה חודשים אני נושמת בכוחות עצמי, אני מסוגלת ללכת לבד לשירותים ולאכול בלי עזרה", סיפרה לתקשורת בארצה. כרגע היא עדיין נעזרת בהליכון ועוברת שיקום באמצעות פיזיותרפיה. מתברר כי בוטוליזם המועבר במזון עלול לגרום לתסמינים קלים וחמורים כמו יובש בפה, קשיי דיבור או בליעה, חולשה בצידי הפנים, ראייה מטושטשת, קשיי נשימה, צניחת עפעפיים, הקאות, בחילות, בטן התכווצויות ואף שיתוק. לכן, חשוב לבדוק את תאריך התפוגה לפני שאתם מכניסים מאכל כלשהו לפה שלכם.

תגיות:פסטופג תוקףמזון מקולקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה