חדשות בעולם

ארה"ב: יו"ר בית הנבחרים הודח. רפובליקנים שוקלים להריץ את טראמפ לתפקיד

קווין מקארתי הרפובליקני הודח לאחר ששמונה מחברי מפלגתו הצביעו נגדו והצטרפו לדמוקרטים. הסיבה: סייע לממשל ביידן להעביר תקציב זמני

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

גורמים במפלגה הרפובליקנית בארה"ב העלו היום (רביעי) הצעה לפיה הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, יתמודד על תפקיד יושב ראש בית הנבחרים. זאת לאחר שהיושב ראש, קווין מקארתי, הודח אמש.

טראמפ התייחס לכך היום, עת התייצב להמשך הדיון במשפט האזרחי המתנהל נגדו במדינת ניו יורק ואמר: "הרבה אנשים קוראים לכך שאהיה בתפקיד". עם זאת סירב להרחיב.

הבחירות בבית הנבחרים לבחירת היושב ראש הבא צפויות להיערך בשבועיים הקרובים. לפי החוקה האמריקאית בתפקיד יכול לכהן גם מי שאינו חבר בית הנבחרים, בתנאי שיש לו רוב בהצבעה מקדמית הנערכת כדי לאשר לו להתמודד.

טראמפ כידוע אינו מעוניין בתפקיד והוא הכריז על התמודדותו לנשיאות בשנה הבאה. אולם בחירתו ליושב ראש בית הנבחרים, הנשלט על ידי רוב זעום רפובליקני, יכולה להקשות מאוד על הנשיא המכהן, ג'ו ביידן.

מקארתי הרפובליקני הוא יושב ראש בית הנבחרים הראשון שמודח בהיסטוריה האמריקנית. הדחתו התאפשרה לאחר שכל הדמוקרטים הצביעו נגדו, אך מאחר ולא היה להם רוב הם היו זקוקים ל"עריקים" מהצד הרפובליקני. שמונה צירים ממפלגה זו הצביעו עם הדמוקרטים והעניקו את הרוב הדרוש להדחה.

הסיבות: הדמוקרטים כעסו על מקראתי כי פתח בהליך חקירה נגד הנשיא ביידן, בטענה שהוא עבר על החוק וסייע מכורח תפקידו לעסקיו של בנו. הרפובליקנים כעסו עליו מאחר וסייע לממשל ביידן להעביר תקציב זמני ל-45 יום, ולו לא היה עושה כן, היה גורם לשיתוק הממשל ופוגע בדמוקרטים.

מקראתי הסביר כי סייע להעברת התקציב בשל דאגתו לכך שהקפאת פעילות הממשל הייתה גורמת לפגיעה בעשרות אלפי העובדים ובחיילים, שלא היו מקבלים משכורות.

תגיות:דונלד טראמפבית הנבחרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה