חדשות יהדות

תיעוד מרגש: רבבות נוטלים לולב ברחובות תל אביב

בצל סערת יום כיפור בכיכר דיזנגוף, נרשמת התעוררות גדולה בתל אביב כשרבים נוהרים ליטול את ארבעת המינים ולקיים את מצוות 'לישב בסוכה'. תיעוד מפעים

  • י"ח תשרי התשפ"ד
(קרדיט תמונות: בית חב"ד מרכז תל אביב)(קרדיט תמונות: בית חב"ד מרכז תל אביב)
אא

שבוע אחרי הסערה שהתחוללה ביום כיפור בכיכר דיזנגוף בתל אביב, נרשמת התעוררות גדולה: המונים נוהרים לדוכנים מיוחדים, שהוקמו על ידי למעלה מחמישים שלוחי חב"ד הפזורים ברחבי העיר, ונוטלים את ארבעת המינים. בנוסף, בסוכות הרבות שנבנו ברחבי העיר, זוכים לקיים תושבים את מצוות 'לישב בסוכה'.

"למרות המצב ואולי דווקא בגלל המצב, ישנה התעוררות לא שגרתית של התושבים לבוא וליטול את ארבעת המינים", סיפר השליח ורב מרכז תל אביב, הרב יוסף שמואל גרליצקי, "אנשים מכל הסוגים ומכל שבטי ישראל, מגיעים ליטול את הלולב ולקיים את מצוות לישב בסוכה".

משעות הבוקר המוקדמות מציעים שלוחי חב"ד לעוברים ושבים ליטול לולב. הפעילות מסתיימת רק בדקות של שקיעת החמה. לאורך כל היום, אלפים רבים מתושבי תל אביב עוצרים על יד הדוכנים והסוכות ומקיימים את מצוות החג. 

"מעז יצא מתוק", סיפר שליח נוסף בעיר, "הסיפור ביום כיפור גרם לעצב גדול, אבל הייתה פה ירידה לצורך עלייה. אנחנו רואים עלייה לא שגרתית בהיענות של תושבים לשמור על המסורת היהודית ולקיים את מצוות החג". 

בשעות הערב נערכים גם אירועי שמחת בית השואבה בשכונות השונות, במהלכם זוכים התושבים לשמוע דברי תורה לחג, להשתתף במופעי להטוטנים וליהנות מאווירה שמחה במיוחד לרגל חג הסוכות.

תגיות:סוכותחב"דתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה