חדשות בארץ

גורמים מדיניים: הלחץ של ממשל ביידן לטובת הפלסטינים מסכן את הנורמליזציה עם סעודיה

סעודיה ביקשה מחוות לפלסטינים, אך לא התנתה בכך את המו"מ מול ישראל. בממלכה, כמו בישראל, מבקשים לא לכרוך את ההסכם במה שיינתן, או לא, לרשות הפלסטינית

הנשיא ביידן, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)הנשיא ביידן, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

הלחץ שמפעיל ממשל ביידן לטובת הרשות הפלסטינית מסכן הסכם עם סעודיה. כך התבטאו גורמים מדיניים בישראל ובסעודיה. על פי דיווח היום (שני) ב"ישראל היום", התעקשות הממשל האמריקני לתת משקל רב לסוגיה הפלסטינית, במסגרת המאמצים להגיע להסכם משולש בין ריאד, וושינגטון וירושלים, מקשה על ההתקדמות לעבר הסםכ נורמליזציה.

בעבר דרשה סעודיה מספר מחוות עבור הפלסטינים כתנאי להסכם עם ישראל. אולם, התקשורת הסעודית דיווחה בשבוע שעבר שהממלכה מוכנה להתקדם מול ישראל גם מבלי הסכמתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. זאת בתנאי שארה"ב תחתום עם סעודיה על ברית הגנה צבאית ובתמורה להסכמה אמריקנית לתוכנית גרעין בסעודיה.

גורמים בישראל ובסעודיה ציינו כי ישנה דרישה אמריקנית לכרוך מחוות משמעותיות, בעלות היבט מדיני, כלפי הפלסטינים, אולם לחץ זה לא מגיע מכיוון ריאד. נציגי ממשל ביידן העלו דרישות נוספות לטובת הפלסטינים. אלו כוללות, בין היתר, דרישה לאשר לאמריקנים לפתוח מחדש את "הקונסוליה הפלסטינית" בירושלים, ולהגדיל את התמיכה הכלכלית שישראל וסעודיה יתנו לרשות הפלסטינית.

תגיות:סעודיהישראלביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה