חדשות בעולם

דאגה בארה"ב ובנאט"ו: האופוזיציה הפרו-רוסית זכתה בבחירות בסלובקיה

מפלגת השמאל של ראש הממשלה לשעבר, רוברט פיצו, גברה על מפלגתו של ראש הממשלה היוצא, אדוארד הגר. באחרונה יצא פיצו נגד הסיוע לאוקראינה, ניהל מסע אנטי אמריקני והביע תמיכה בקרמלין

ראש ממשלת סלובקיה היוצא (צילום: Erik Marmor/Flash90)ראש ממשלת סלובקיה היוצא (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

מפלגת השמאל העממית זכתה בבחירות בסלובקיה, כך אישרה היום (ראשון) ועדת הבחירות במדינה. המפלגה, בראשה עומד ראש הממשלה לשעבר רוברט פיצו, ניהלה באחרונה מסע בחירות אנטי אמריקני, הביע תמיכה בקרמלין ובפוטין, והצהירה כי אם תזכה היא תפעל לביטול הסיוע לאוקראינה.

בארה"ב הביעו היום דאגה מזכיית המפלגה הפרו-רוסית בבחירות, במדינה החברה בנאט"ו. למרות שממשל ביידן טרם הגיב רשמית, גורמים מדיניים בארה"ב ציינו כי הם עוקבים אחר ההתפתחויות.

יש לציין כי המפלגה אמנם זכתה בבחירות אבל בהפרש לא גבוה ממפלגת השלטון של ראש הממשלה היוצא אדוארד הגר, ואם ברצונה להקים ממשלה היא תצטרך לחבור למפלגות נוספות. בסך הכל קיבלה מפלגת השמאל הפרו-רוסית 23 אחוזים מהקולות, שהם 42 מ-150 המושבים בפרלמנט. המפלגה הליברלית הפרו-מערבית, "סלובקיה הפרוגרסיבית", סיימה במקום השני עם 17 אחוזים. אחת השותפות הפוטנציאליות של פיצו היא "המפלגה הסלובקית הלאומית", מפלגה פרו-רוסית נוספת ואף קיצונית יותר בדעותיה, שקיבלה 5.7 אחוז מהקולות. עם זאת זה לא מספיק כדי להקים קואליציה.

פיצו ביקר באחרונה את ארה"ב על התמיכה באוקראינה והאשים את נשיאת סלובקיה, סוזנה קפוטובה, שהיא "סוכנת אמריקנית ומשתפת פעולה". הוא הודיע שאם יבחר יפסיק את העברת כלי הנשק לאוקראינים, ויפעל לסכל את ניסיונות אוקראינה להצטרף לברית נאט"ו. כמו כן הוא תקף את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בשל המלחמה מול קייב.

תגיות:בחירותסלובקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה