חדשות בארץ

תעלומה: סירה זרה נפלטה לחוף בנתניה. בצה"ל בודקים כיצד לא זוהתה על ידי התצפיות

בסירה נמצאו מסמכים השייכים לשמונה בני אדם, אזרחים סומלים וטורקים, ונערכות סריקות בים וביבשה מחשש שהם טבעו, או הצליחו להסתנן לישראל

הסירה שנפלטה לחוף (צילום: דוברות משטרת ישראל)הסירה שנפלטה לחוף (צילום: דוברות משטרת ישראל)
אא

המשטרה וחיל הים עורכים מאז הבוקר (ראשון) סריקות בים וביבשה לאיתור יושבי סירת גומי שנפלטה מהמים בחוף נתניה, כשעל גביה מסמכים של שמונה אזרחי טורקיה וסומליה, בהם כמה ילדים. גורלם של יושבי הסירה לא ידוע.

בין היתר עולה חשש כי מי שהיה על הסירה טבע למוות וגופותיהם ייפלטו אל החוף. במקביל, הסריקות ביבשה נערכות כדי לפסול אפשרות שהצליחו להסתנן לישראל. צה"ל עורך תחקיר כדי לוודא כיצד הסירה חדרה למים הטריטוריאליים של ישראל מבלי שזוהתה.

הסירה אותרה הבוקר בחוף על ידי עובדי אגף החופים של עיריית נתניה, במסגרת הסריקות היומיות. הם מצאו בה ציוד ומסמכים של אזרחים זרים, בהם דרכונים של שמונה בני אדם מטורקיה וסומליה. בסירה נמצאו בקבוקי מים, בגדים, עוגות וחטיפי אנרגיה.

מנהל אגף החופים בנתניה, מור ברנס, אמר לאתר ynet כי "הסירה זוהתה עשרות מטרים בתוך המים, בין חוף העונות לחוף צאנז. לפי גודל הסירה, ההערכות הן שהיו עליה אנשים רבים, וקיים חשש מכך שהם טבעו".

במהלך הסריקות המשטרה העלתה רחפן מעל המים, בניסיון לאתר את הנעדרים. במקביל, כוחות השיטור הימי וצה"ל ביצעו סריקות במים באמצעות סירות ואופנועי ים. המסמכים נלקחו לבדיקה של גורמי החקירות במשטרה.

יש לציין כי מסתננים רבים מנסים לחצות את הים התיכון לאירופה, ורבים מהם טובעים למוות. בחודש יוני האחרון 78 בני אדם נספו בהתהפכות סירת מסתננים מול חופי יוון. 

תגיות:משטרהמסתנניםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה