חדשות בעולם

פיצוץ עז סמוך לפרלמנט בטורקיה. נבדק חשד שהמחתרת הכורדית עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בסמוך לכניסה לפרלמנט וכתוצאה מכך נפגעו שני שוטרים. מחבל נוסף נוטרל בזירה, והשלטונות מפנים אצבע מאשימה כלפי המחתרת הכורדית, אם כי לא נשלל שאנשי דאע"ש מעורבים

אילוסטרציה (צילום: Uri lenz/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Uri lenz/FLASH90)
אא

פיגוע באנקרה בירת טורקיה: שר הפנים הטורקי, עלי ירליקאיה, מסר כי מחבל מתאבד פוצץ עצמו היום (ראשון) מול בניין הפרלמנט ושני שוטרים נפצעו. השר הוסיף כי מחבל נוסף נוטרל בזירה, במהלך חילופי אש שהתנהלו אחרי הפיצוץ.

הפיצוץ אירע זמן קצר לפני פתיחת כנס החורף בפרלמנט הטורקי. התקשורת המקומית דיווחה כי "שני מחבלים הגיעו עם רכב מסחרי קל למול שער הכניסה של המנהלת לביטחון כללי של משרד הפנים, וביצעו פיגוע מטען חבלה". השר הטורקי כתב לאחר מכן ברשתות החברתיות כי "המאבק שלנו יימשך עד לנטרול המחבל האחרון".

לפי שעה, אף ארגון טרור מוכר לא לקח אחריות לפיגוע. הביון הטורקי מתמקד באפשרות שהמחתרת הכורדית עומדת מאחורי המעשה, אך לא נשללת האפשרות שגם ארגון דאע"ש הוא ששלח את המחבלים.

המשטרה הטורקית מסרה כי הנשק שנתפס אצל המחבל שנוטרל הוא נשק רוסי, כזה שסופק על ידי מוסקבה לצבא אסד בסוריה, ומשם ככל הנראה עבר לידיים של כוחות כורדיים. בתקשורת הטורקית דווח כי משרד התובע הציבורי הראשי של אנקרה פתח בחקירת האירוע כאירוע טרור.

נזכיר כי בחודש מאי האחרון, הודיע נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי מנהיג דאעש, אבו ח'וסין אל-קוריישי, חוסל במסגרת מבצע של כוחות המודיעין הטורקי בצפון סוריה. טורקיה הכריזה על דאע"ש כארגון טרור ב-2013, וספגה כמה התקפות מהארגון שגבו את חייהם של טורקים רבים.

תגיות:טורקיהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה