חדשות בעולם

ארה"ב: חסיד נדרש לגלח זקנו ולהסיר כיפתו

בנימין ניומרק, יהודי חסיד תושב פלורידה שבארה"ב, תובע את מקום עבודתו במשרד השריף המקומי - לאחר מסכת ארוכה של שלילת זכויות, קיפוח על רקע גזעני ואפילו דרישה לגילוח זקנו והסרת כיפתו

אא

חשיפה: במשך חודשים ארוכים עבר בנימין ניומרק - חסיד תושב פלורידה שבארה"ב, מסכת ייסורים והשפלות, על רקע היותו יהודי חרדי. "משטרת פלורידה הכריחה אותי לגלח את זקני וללכת ללא כיפה", כתב ניומרק בתביעה שהגיש לפני ימים אחדים, בה הוא מאשים גורמים אנטישמיים המועסקים בתפקידים בכירים במשרד השריף שבו הוא עובד.

רק לאחר שהגיש ניומרק את תביעתו לנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה (EEOC) ויצא זכאי, החליט להפנות את תביעתו לבית המשפט המקומי בפלורידה.  "הדרך שבה טופל על ידי משרד השריף המקומי של מחוז קולייר, לחלוטין אינה מקובלת", אמרה ננסי אבודו, המנהלת המשפטית של האגודה המקומית לזכויות האזרח, "לכולנו יש את הזכויות לאמונה דתית משלנו. היכולת לשרת את הציבור בכבוד, לא צריכה להיות תלויה באמונה כזו או אחרת".

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

הכל התחיל לפני כשש שנים, כשהמטה בו עבד ניומרק הנפיק הוראה לגלח זקנים ולהוריד סממנים דתיים כלשהם. ניומרק הצליח להתסיס גורמים שונים נגדו, כאשר הגיש בקשה מיוחדת להישאר עם זקנו וכיפתו, ובחגים היהודיים - ביקש ימי חופשה רבים. כמובן שכל הבקשות נדחו על הסף כיוון שלטענת משרד השריף מדובר ב'התאמות דתיות', שאינן מקובלות לדידו, אבל זוהי רק ההתחלה. 

מיום זה ואילך, נקלע ניומרק למסע הצקות והתנכלויות מתמשך ולאינסוף גידופים וכינויים פוגעניים, כולל העברתו לתפקיד 'נחות' יותר, בשל היותו יהודי. באחד המקרים למשל, הגדיל לעשות אחד מחברי הצוות שלו וכינה אותו "יהודי קטן, שעיר ומוזר", ובמקרה אחר צוייר צלב קרס על התא האישי שלו.

תגיות:ארה"בגזענות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה