סלבס בהתחזקות

"השפע הכלכלי או המעמד הם טובים, אבל לרוב לא יקנו שמחה אמיתית"

מגישת החדשות, מגי טביבי, בפוסט על חג הסוכות: "נקודה חשובה לזכור, שזה ממש לא משנה מי אנחנו ולאן הגענו - כולנו שווים"

  • ט"ז תשרי התשפ"ד
(צילומים: Shir Torem / Flash90, רקע: shutterstock)(צילומים: Shir Torem / Flash90, רקע: shutterstock)
אא

מגישת החדשות, מגי טביבי, נוהגת לפרסם מדי שבוע כמה מילים על פרשת השבוע. הפעם היא פרסמה פוסט מיוחד על חג הסוכות, בו שיתפה כהרגלה גם במצוות החג.

"סוכות. ככל שאר החגים, משנה את סדר קריאת התורה ובמקום פרשת השבוע קוראים מענייני החג", היא כתבה. "הסוכה מסמלת את רגע האסיף, הרגע שבו האדם יוצא לאסוף את היבול אחרי הרבה מאוד זמן שציפה לו. דווקא בנקודת הזמן הזאת מצווה האדם לצאת מביתו, מבצרו ולהשתכן שבעה ימים בדירה ארעית הלוא היא הסוכה. עולה השאלה למה דווקא עכשיו? רגע האסיף הוא רגע שבו שמח האדם לרכוש שהצטבר, שמח לחומר. התחושה 'יש לי עכשיו' עלולה לטפח את הגאווה על ההצלחה, גאווה המהולה לרוב בתחושת התנשאות.

"לכן, מול הנטייה האנושית הזו מציבה התורה את הסוכה. כך היא מצווה על העני והעשיר כאחד לעזוב את הבית, לעקור מן החומר ולגור בבית השם - מבנה שווה לכולם. נקודה חשובה לזכור, שזה ממש לא משנה מי אנחנו ולאן הגענו - כולנו שווים.

"המצווה של הישיבה בסוכה מחברת אותי למצווה השנייה בחג - מצוות השמחה 'וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ… שִׁבְעַת יָמִים תָּחֹג לַה' אֱלֹהֶיךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה'… הָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ' (דברים טז, יג-טו). גם ברגלים אחרים יש מצווה לשמוח, אבל שמחה מיוחדת נדרשת בחג הסוכות. שמחת הנפש. שמחה פשוטה כשמה כן היא. שמחה שנובעת מהדברים הקטנים. השפע הכלכלי או המעמד הם טובים, אבל לרוב לא יקנו שמחה אמיתית. אז אל תשכחו אותה בדרך".

תגיות:סלבס בהתחזקותמגי טביבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה