מעניין

לא תאמינו: כנראה שעד היום לא השתמשתם נכון בנייר כסף

מומחה אוכל חשף: לרדיד אלומיניום יש שני צדדים, לכל אחד צבע שונה ושימוש אחר לגמרי - כך תדעו באיזה צד לעטוף ולבשל את האוכל

  • ט"ז תשרי התשפ"ד
צילום: shutterstock)צילום: shutterstock)
אא

בין אם אתם נמצאים שעות ארוכות במטבח או שאתם בשלנים חובבים, סביר להניח שאתם משתמשים לא מעט בנייר כסף. רובנו עוטפים איתו שאריות אוכל, משתמשים בו לעיטוף כריכים, לבישול ואפיה ועוד - אבל האם ידעתם שיש הבדל בין שני צדדיו?

דן פוקס, אושיית רשת, טען כי בחירת הצד בו תשתמשו חשובה מאוד. כשאתם עוטפים מאכלים קרים, צריך לדאוג שהחלק הפנימי יהיה החלק הפחות בהיר, כלומר בצבע מט. אם אתם עוטפים מאכלים חמים, לכו על החלק המבריק. פוקס הסביר שהחלק המבריק עמיד יותר בפני חום.

לתובנות של פוקס הצטרף טום קרידג', שף בכיר באנגליה, שאישר כי לנייר הכסף יש צד עמיד יותר בפני חום. בתוכנית ב-BBC אמר: "יש שני צדדים לנייר הכסף. הצד הנוצץ והצד העמום יותר. תמיד תזכרו את זה - הצד העמום למעלה, הצד הנוצץ למטה. זה הצד הרפלקטיבי, הוא שומר על החום כמה שניתן וגורם לבישול להתבצע בצורה יותר יעילה".

מנגד, אחת מחברות הייצור טענה כי מדובר בטעות. לטענתה, מדובר בשכבה עמומה שנוצרת עם "הדפסת" רדיד האלומיניום. "זו שאלה נפוצה והתשובה היא שהרדיד 'נטחן' בשכבות במהלך הייצור", טענה. "הטחינה היא תהליך שבו מפעילים חום ולחץ כדי למתוח את נייר הכסף לעובי הרצוי. אנחנו טוחנים שתי שכבות במגע אחת עם השנייה, כי אם לא היינו עושים זאת - נייר הכסף היה נשבר בתהליך הטחינה. המקום שבו הרדיד נמצא במגע עם שכבה נוספת, זה הצד ה'עמום'. הצד 'המבריק' הוא הצד שנטחן מבלי להיות במגע עם יריעת מתכת נוספת. הביצועים והיכולות של שני צדי נייר הכסף זהים, ולא משנה באיזה צד תבחרו להשתמש".

לא ברור מי צודק, אבל דבר אחד בטוח - הכתבה הפכה לוויראלית ואנשים רבים בעולם מנסים לבדוק האם הטיפ של אושיית הרשת עובד.

תגיות:נייר כסףרדיד אלומיניום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה