חדשות בארץ

הקבינט הביטחוני יתכנס לדון בהסלמה בכל הגזרות. צה"ל חיסל מחבל שניסה לפגוע בחיילים: כותרות סוף השבוע

בית המשפט דחה את עתירת ארגון "ראש יהודי" נגד עיריית תל אביב. שר המשפטים: "אשמח שתינתן לי הסמכות לפטר את היועמ"שית". סיכום חדשות השבת

אא

ברקע המצב הביטחוני המתוח - ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר, יום ראשון, דיון הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון. גורמים ביטחוניים מסרו כי הדיון יעסוק ב״כל הגזרות״, אך לאחר שפלסטינים חידשו בסוף השבוע את טרור בלוני התבערה, ואף ירו על עמדת צה"ל בעוטף, המצב בעזה יהיה במוקד הדיון.

יש לציין כי גם ביו"ש המצב לא שקט. חיילי צה"ל חיסלו מחבל אחד ופצעו קשה מחבל נוסף, לאחר שהשניים השליכו בקבוקי תבערה לעבר עמדת צה"ל באזור היישוב פסגות. בדיקת זהותם של המחבלים העלתה כי מדובר בפעילי חמאס. מחבלים ירו גם לעבר בתי היישובים מירב ומעלה אפרים. לא דווח על נפגעים.

בית המשפט בתל אביב דחה את עתירת ארגון "ראש יהודי" נגד עיריית תל אביב, שביטלה את ההיתרים שניתנו לארגון לקיים אירועים בסוכות. הארגון עתר ביום שישי לבית המשפט, לאחר שעיריית תל אביב שללה ממנו ערב קודם את ההיתרים להקים סוכה ביום ראשון באזור זמנהוף, ולקיים בשמחת תורה הקפות שניות במרחב ציבורי. העירייה טענה שהארגון הפר את ההנחיות ביום כיפור וקיים תפילה בהפרדה.

אנשי "ראש יהודי" טענו בעתירה שהעירייה "נכנעה לתכתיבים של השוליים הקיצוניים שהגיעו להפריע ולשבש את התפילה. לא עברנו על החוק. העירייה נתנה פרס לעבריינות ולאלימות ולאלה שנלחמו שלא תתקיים תפילה ברשות הרבים".

בית המשפט דחה את העתירה וקבע כי העיריה פעלה כחוק ולא ניתן להוכיח שפעלה מתוך שיקולים זרים. עם זאת, בית המשפט הציע לצדדים "לבוא בדברים, בניסיון להגיע להסדר להנחת דעת כלל הצדדים, ברוח החג ומתוך כבוד לכלל הציבור בתל אביב, על כל חלקיו וגווניו".

בית הנבחרים האמריקני קבע: "אין לאשר מימון שיתמוך בהקמת מדינה פלסטינית". ההצבעה עסקה באישור תקציבים הקשורים לביטחון פנים ומדיניות החוץ - בהם מניעת העברת שגרירות ארצות הברית מירושלים, מניעת הסרת ארגון "משמרות המהפכה האיסלאמית" מרשימת ארגוני הטרור, ואיסור כל מימון שיתמוך בהקמת מדינה פלסטינית, "אלא אם היא תפעיל סמכות שיפוט טריטוריאלית מלאה על רצועת עזה הנשלטת כיום על ידי טרוריסטים של החמאס".

סעודיה מרככת את התנאים לנורמליזציה עם ישראל: אם ארה"ב תחתום על ברית הגנה מולה, סעודיה לא תכשיל את העסקה, גם אם ישראל לא תציע ויתורים משמעותיים לפלסטינים. על פי דיווח ב"רויטרס", הסעודים נחושים להשיג הסכם צבאי, שמחייב את ארצות הברית להגן עליה. בתמורה לכך, אמרו גורמים בסעודיה, "הנורמליזציה תהיה - ואם הפלסטינים יתנגדו הממלכה תמשיך בדרכה". כלי תקשורת סעודיים דיווחו מנגד שהמשא ומתן מול ישראל וארה"ב עלול לקחת זמן: "יש עוד מספר שלבים בדרך, הדבר עלול לקחת יותר זמן מהצפוי. סעודיה אינה ממהרת לנרמל את יחסיה עם ישראל בתיווך אמריקאי".

שר המשפטים יריב לוין דרש ייצוג עצמאי בעתירות נגד הקמת ועדת הרוגלות: "הייעוץ המשפטי בניגוד עניינים. אשמח שתינתן לי הסמכות לפטר את היועמ"שית". לוין, שהקים את הוועדה המיוחדת שתבחן את התנהלות גורמי האכיפה תוך שימוש בתוכנת פגסוס, פנה בכתב לעו"ד גיל לימון, המשנה ליועמ"שית, גלי בהרב מיארה, "הניסיון להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות, הוא חמור ביותר". בריאיון לכאן 11 הוסיף השר: "אשמח שתינתן לי הסמכות לפטר את היועמ"שית".

תושבת השרון שחזרה ממקסיקו אובחנה כחולה בקדחת דנגי, ביישוב מגוריה ביצעו הדברה. משרד הבריאות עדכן את המשרד להגנת הסביבה על תושבת כוכב יאיר-צור יגאל, שאובחנה כחולה בקדחת. זו מחלה שאין לה חיסון זמין, ומועברת באמצעות יתושים מסוג טיגריס אסייתי. בהתאם להנחיות, המועצה ביצעה הדברה מקיפה ביישוב, ברדיוס של עד 100 מטרים מבית התושבת. בארגון הבריאות העולמי הזהירו ביולי האחרון מהתפרצות המחלה, אך הרגיעו כי הקדחת, שגורמת לחום ולכאבי שרירים, קטלנית בקרב פחות מאחוז מהנדבקים.

המלחמה בקווקז: כמעט כל התושבים עזבו את המובלעת הארמנית שנכבשה על ידי צבא אזרבייג'אן. הממשלה הארמנית אישרה במוצ"ש כי כ-127 אלף ארמנים, מתוך כ-140 אלף שהתגוררו בנגורנו קראבך, חצו את הגבול לארמניה.

תחזית מזג האוויר: סיכוי לגשם החל ממחר. על פי השירות המטאורולוגי מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה בטמפרטורות, והן תהיינה מעט נמוכות מהממוצע ‏לתקופה. תורגש ‏הקלה בעומסי החום. ייתכן גשם מקומי וקיים חשש קל לשיטפונות בנחלי המזרח.

ביום שני יהיה מעונן חלקית, גשם מקומי ירד מידי פעם בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהממוצע לתקופה, בעיקר בהרים. בשלישי ייתכן גשם מקומי ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

תגיות:צה"לתחזית מזג האווירחדשות סוף השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה