חדשות כלכלה

סמוטריץ' חתם על הצווים להפחתת המס: מחיר הדלק לא יעלה החודש

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אישר להפחית את מס הקניה ומס הבלו המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של 99 אגורות במחירו לצרכן. מחירו של ליטר בנזין צפוי לעמוד על 6.94 שקלים לליטר

אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם היום (חמישי) על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של 99 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש אוקטובר לעמוד על רמה של 6.94 שקלים לליטר, ללא שינוי לעומת חודש ספטמבר 2023.

באוצר ציינו כי מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-100 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש ספטמבר, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת המחיר ללא הפחתות מס. סבסוד מס הדלק הוארך בחודש בעלות של 185 מיליון שקל, והמחיר לא ישתנה.

תוקף הצווים שנחתמו היום יפוג בחצות הלילה שבין ה-31 באוקטובר ל-1 בנובמבר. בנוסף, לצורך מימון הפחתת המס לחודש אוקטובר 2023, מורים הצווים כי ההפחתה של 13 אגורות שהייתה אמורה לעמוד בתוקפה עד סוף השנה, תבוטל בחודשים נובמבר ודצמבר 2023, עד אז בכוונת משרד האוצר לאתר מקורות תקציביים עד סוף השנה.

סמוטריץ': "המאבק באינפלציה וביוקר המחיה היה ונשאר היעד המרכזי של הממשלה ושלי כשר האוצר ומניעת התייקרות מחוללי האינפלציה היא צעד נכון ומתבקש במאבק הזה. נמשיך לשרת את אזרחי ישראל כולם ולהצעיד את הכלכלה הישראלית באחריות ובמקצועיות".

תגיות:מחיר הדלקמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה