חדשות בעולם

בימ"ש בהולנד: בכיר החמאס שגייס כספים עבור הארגון בעזה יישאר במעצר

אמין אבו ראשיד נחשב לאחד מבכירי הארגון באירופה ונעצר לפני שלושה חודשים. הוא נאשם בגיוס מיליוני יורו עבור ארגון הטרור, במסווה של "איסוף תרומות לצדקה". בעבר היה ממארגני המשטים מאירופה לעזה

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית משפט הולנדי קבע כי מי שנחשב לאחד מבכירי ארגון החמאס באירופה, אמין אבו ראשיד, יישאר במעצר עד לדיון הבא בעניינו שייערך בעוד שלושה חודשים. כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת המקומית.

אבו ראשיד, בן 56, נעצר לפני כשלושה חודשים, בתום חקירה סמויה שהתנהלה על ידי הביון ההולנדי, שהסתייע בין היתר בחומר מודיעיני שהועבר מישראל. התביעה בהולנד הכינה נגדו כתב אישום ומייחסת לו העברת 6.5 מיליוני יורו לעזה, במסווה של הפעלת רשת ארגוני צדקה תחת השם "קרן איסראא" שבבעלותו. הנאשם ביקש להשתחרר בערבות מסיבות רפואיות, אבל בתום הדיון בימ"ש דחה את בקשתו. יש לציין כי גיוס כספים עבור ארגון טרור נחשב בהולנד לעבירה.

בכיר החמאס בהולנד פעל בעבר לארגון הפלגות לחופי עזה, שסוכלו על ידי ישראל, וארגן כנסים במדינות צפון אירופה לתמיכה בפלסטינים ונגד מדינת ישראל. כן גייס תמיכה של חברי פרלמנט הולנדיים לפעולות דיפלומטיות למען הפלסטינים. גורמי הביטחון בישראל העבירו לפני שנים רבות מידע על פעילותו של אבו ראשיד באירופה. המעקב אחריו החל כבר ב-2011, כשהשתתף באחת ההפלגות לעזה.

תגיות:חמאסמעצרהולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה