הרבנית חגית שירה

4 מיני בקשות, 4 מיני יהודים, 4 מיני פינוקים

על ארבעת המינים להיות מאוגדים באגודה אחת. כך עם ישראל שלם רק כשכולם מאוחדים. זה הזמן לאהוב, לחבק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האישה אינה מחויבת במצוות נטילת ארבעת המינים, אך תוכלי לנענע בלי ברכה ולבקש:

אתרוג – הוא כנגד הלב. בקשי: לב טהור ברא לי אלוקים, לב טוב, לב אוהב. שאדע לאהוב את עצמי ואזכה להעניק אהבה לבני משפחתי. זכרי, לב של אישה הוא משהו מיוחד, הוא מכיל כל כך הרבה, ותמיד יש בו מקום.

בבחירת אתרוג לא מתפשרים, בוחרים את האתרוג הכי יפה, הכי נקי, וככל שהוא מושלם יותר, הוא מהודר יותר. יהי רצון שלבי יהיה נקי ומהודר.

לולב – הלולב הוא כנגד עמוד השדרה. בקשי: תן לי, בוראי, כוח לעמוד יציבה וזקופה, גבוהה וחזקה, שאוכל לעמוד בפני כל רוח ולא אפול חלילה בקנאה, בשנאה, בעצבות או ייאוש חס ושלום. שאזכה לעמוד כנגד כל הכוחות הזרים הנוגדים את דרכה של תורה.

הדס – להדס צורת עיניים. בקשי: יהי רצון שאזכה לראות את הטוב בעצמי ובאחרים – שעיני ישדרו אהבה וחמלה וישגרו כוח (אין לך מושג כמה כוח משגר מבט אוהב בילד). שאזכה לראות תמיד את חצי הכוס המלאה ואזכה להביט בחיים במבט חיובי ומלא שמחה. אנא ה' – יהי רצון שאזכה לשמור על קדושת העיניים, ולא אכשל בראיית מראות אסורים חלילה.

ערבה – הערבה דומה לשפתיים. הקול אומר הכל! בקשי: יהי רצון שקולי יהיה נעים וערב, שאהיה אמא מתוקה, שלא אכעס חלילה, שאדע לשים מחסום על הפה כשצריך ולא אכשל בדיבורים אסורים.

כתוב בשיר השירים: ישקני מנשיקות פיהו... איך מנשקים את ה' יתברך? כשאת נושקת שפה לשפה – סוגרת את הפה ולא עונה! את מבינה? תבקשי לדעת לשתוק...

והכי חשוב, בקשי לזכות להתפלל – בכוונה, באהבה, לדבר עם ה', ולדעת את אומנות התפילה.

* * *

כל אחד מארבעת המינים מסמל סוג אחר של יהודי.

לאתרוג יש טעם וריח. לפירות הדקל (שעליו גדל הלולב) יש טעם, אך אין להם ריח. ההדסים מפיקים ריח נעים אך אין בהם טעם, ואילו ענפי הערבה הם חסרי טעם וריח כאחד. כך עם ישראל, יש אנשים עם טעם וריח או ריח בלבד, יש בלי טעם וריח או כאלה עם טעם בלבד. על ארבעת המינים להיות מאוגדים באגודה אחת. כך עם ישראל שלם רק כשכולם מאוחדים.

חכמי הקבלה רומזים שראשי התיבות של ארבעת המינים הוא אעל"ה – "אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי" – כדי לזכות לגאולה ולעלות לירושלים – חייבים אחדות!

זה הזמן לאהוב, לחבק. התחילי עם הקרובים לך ביותר, פנקי אותם בחג, העניקי.

אתרוג – פתחי לפניהם את לבך. לולב – היי להם עמוד שדרה, הם רוצים אמא חזקה. הדס – הביטי בהם בעין טובה. וערבה – דיבורים טובים, אמאל'ה, וכמה שיותר! חג שמח.

תגיות:סוכותארבעת המינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה