חדשות בארץ

האלימות בחברה הערבית: 5 נרצחו ביריות בבסמת טבעון

ארבעה גברים ואישה אחת נורו למוות ביישוב הצפוני. המשטרה מעריכה שמדובר במעשה "נקמה" על חיסול פלילי שבוצע הבוקר באזור חיפה

אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)
אא

(עדכון: 19:21)

האלימות הקשה בחברה הערבית לא פוסקת. ארבעה גברים ואישה אחת, בני משפחה, נורו היום (רביעי) למוות ביישוב בסמת טבעון שבגליל התחתון. גבר נוסף, תושב היישוב בן 49, נפצע מהירי ופונה במצב בינוני לבית החולים. לפי החשד מדובר במעשה "נקמה" על רצח עאטף אבו כליב הבוקר בחיפה.

הדיווח על הירי התקבל בשעה 14:52 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון שהוזעקו לזירה קבעו את מותם של החמישה במקום ופינו את הפצוע לבית החולים רמב"ם בחיפה.

פרמדיק מד"א עופר ויניק סיפר כי "מדובר באירוע קשה מאוד. במקום הייתה המולה רבה. שישה פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו שלושה גברים ושתי נשים היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר בן 49 שנפצע באורח בינוני פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

בערב הותר לפרסום כי הנרצחים הם בני משפחת דלאיקה: שני אחים ווליד ומוחמד בני 14 ו-17, רביע בשנות ה-20 לחייו, אום עומר בשנות ה-40 לחייה ובנה מוחמד חסן בן ה-25. 

הבוקר נורה למוות אבו כליב, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, בתוך מכונית באזור צומת הצ'ק פוסט בעיר. מהמקום נמלטו שני בני אדם, החשודים בביצוע הרצח, והמשטרה מחפשת אחריהם.

הרצח בבסמת טבעון מצטרף לשורה של מעשי רצח שמתרחשים בחברה הערבית כמעט מידי יום. 186 בני אדם נרצחו בחברה הערבית השנה, לעומת 75 נרצחים בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, נדיר שמספר הנפגעים גבוה כל כך באירוע אחד. נזכיר כי לפני חודש נרצחו ארבעה בני אדם ביריות במועצה המקומית אבו סנאן שבגליל. בין הנרצחים גאזי סעב, תושב המקום שהתמודד על ראשות המועצה בבחירות המקומיות הקרובות. המשטרה חוקרת את הרצח המרובע. לרצח זה אין קשר לרצח בבסמת טבעון.

תגיות:רצחמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה