חדשות יהדות

שלא תגידו "לא ידענו": כך תימנעו מקבלת קנס בעת הקמת הסוכה

חוששים מכך שהעירייה תטיל עליכם קנס בשל הקמת סוכה באופן לא חוקי? שימו לב לכללים הבאים ותבטיחו לעצמכם חג שמח ונטול דאגות

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

סוכות הוא זמן שמחתנו, אך בכל שנה מחדש אנו מתוודעים למרבה הצער למשפחות ששמחתן נפגעת, לאחר שהעירייה מטילה עליהן קנס בשל הקמת סוכה שאינה חוקית, או אף גרוע מכך – מטילה צו הריסה, והן נדרשות להרוס את הסוכה שהקימו בעמל כה רב.

מה נוכל לעשות כדי לא להגיע לכך, ואיך נבטיח לעצמנו שהסוכה שאנו מקימים תוקם על פי החוק? חשוב להדגיש כי הדברים משתנים מעיר לעיר ומרשות לרשות, אך הנהלים דומים מאוד, ואלו הן הנקודות העיקריות:

 

  • אם הקמתם סוכה במרפסת הפרטית של ביתכם, אתם לכאורה יכולים להיות רגועים. חשוב רק לוודא ששטח המרפסת שלכם מאושר. אם לא כן אתם בסכנה לא רק לקבלת קנס על הקמת סוכה לא חוקית, אלא גם על הוצאת מרפסת לא חוקית.
  • מעוניינים להקים סוכה בשטח ציבורי? יש לדעת כי מלכתחילה, בכל ימות השנה אין הדבר מתאפשר כלל, והאישור הגורף היחיד שניתן לכך הוא בחג הסוכות בלבד, ובתנאי שהסוכה לא חוסמת מעבר בשטח ציבורי.
  • אם ברצונכם להקים סוכה בסמוך לעסק (כמו למשל מסעדה) הקפידו שהיא לא תפריע לעסקים סמוכים ולא תהווה הפרעה להולכי רגל או שתסכן אותם.
  • הקמתם סוכה על המדרכה? הקפידו שייוותר חלק פנוי מהמדרכה לצורך מעבר חופשי - לא פחות מ-1.2 מטרים.
  • כדי להקים סוכה גדולה במיוחד/ סוכה בחניה ציבורית/ סוכה בפארק או כל בקשה מיוחדת אחרת – עליכם לקבל את אישור השיטור העירוני. הקמת סוכה כזו ללא אישור עלולה לגרור בעקבותיה קנס גבוה, ואף ייתכן שתידרשו לפרק את הסוכה ולשלם על מקום החניה שתפסתם.   
  • אם בניתם סוכה על גבי פיגומים, אתם מסתכנים פעמיים: גם בסוכה לא בטיחותית, וגם בקבלת קנס כספי גבוה. במקרים מסוימים מאוד יתאפשר לעשות זאת, אך רק למוסדות גדולים שמקימים סוכה לצורך אירועים או שמחות בית השואבה, וכמובן באישור מיוחד ממהנדס העיר, סמנכ"ל העירייה, השיטור העירוני ועוד גורמי אכיפה נוספים.
  • זכרו כי עצם זה שהסוכה ברשותכם אינו מקנה לכם את האישור להרעיש באופן לא סביר/ ללכלך באופן לא סביר/ לחנות באזור בניגוד לחוק, וכדומה. כל העבירות הללו עלולות גם כן לגרור קנסות כספיים
  • חשוב מאוד להיזהר בהבערת אש (מנגל למשל) בשטח הסוכה. הדבר עלול להיות מסוכן ולגרום להתלקחות. אם חלילה האש תתפשט מחוץ לגבולות הסוכה, אתם עלולים להיות מחויבים גם בקנס כספי, מעבר לסכנה העצומה שיש בכך.
  • לאחר צאת החג: הקפידו לפרק את הסוכה בתוך 24 שעות לאחר צאת החג. אם לא כן, אתם מסתכנים שוב בקבלת קנס.
תגיות:בניית סוכהקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה