חדשות בארץ

הותר לפרסום: סוכל ניסיון איראני להתנקש בשר בן גביר

הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה נעצרו חמישה חשודים שעל פי החשד תכננו לפגוע בשר לביטחון לאומי וגם בחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אנשי השב"כ סיכלו ניסיון איראני להתנקש בחייו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. החקירה העלתה, כי תשתית הטרור תכננה לפגוע גם בחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק.

השב"כ עצר חמישה מעורבים, בהם שני אזרחים ישראלים תושבי נצרת ומוקיבלה. בימים האחרונים הוגשו בבית המשפט הצבאי, וכן בבית המשפט המחוזי בחיפה, כתבי אישום כנגד המעורבים, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות.

בהודעת השב"כ נמסר כי תשתית הטרור, שפעלה בשטחי ישראל ויו"ש, נחשפה בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשטרת ישראל. החולייה הוכוונה על ידי גורמי ביטחון איראנים וחברים בה שלושה פלסטינים: מוראד קמאמג'ה - תושב כפר דאן, בן 47, חסן מוג'רימה - תושב ג'נין, בן 34, וזיאד שנטי - תושב ג'נין, בן 45, וכן שני אזרחים ישראלים תושבי צפון הארץ - חמאד חמאדי - תושב נצרת, בן 23 ויוסף חמאד - תושב מוקיבלה, בן 18.

מחקירתם בשב"כ עולה כי מוראד וחסן פעלו בהכוונתו והנחייתו של גורם המתגורר בירדן, שפעל מטעם גורמי ביטחון איראניים. השניים התבקשו לסייע בהברחת אמל"ח לתוך תחומי ישראל ולאסוף מודיעין אודות אישים מאובטחים ודמויות ציבוריות בכירות, בהן אישים פוליטיים - השר איתמר בן גביר וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. יש לציין שמהחקירה עלה כי לאור סידורי האבטחה סביב השר, הם לא הצליחו לממש את המשימה שהתבקשו לבצע.

חברי החוליה (צילום: תקשורת שב''כ)חברי החוליה (צילום: תקשורת שב''כ)

בנוסף, מוראד וחסן פעלו בהכוונת והנחיית גורמים מטעם גורמי הביטחון האיראנים, בקידום ביצוע פעילות טרור בתוך שטחי ישראל, לרבות, באמצעות הצתת רכבים של אזרחים ישראלים. מוראד וחסן גייסו את זיאד שנטי לטובת קידום הפעילות הביטחונית, כאשר האחרון מודע לכך כי מכווני הפעילות הינם גורמים איראניים. 

בהמשך לכך, זיאד שנטי גייס שני אזרחים ישראלים - חמאד חמאדי ויוסף חמאד לטובת הצתת הרכבים, והשניים ביצוע את ההצתה בחיפה בחודש יוני האחרון ואף צילמו סרטון לטובת תיעודה. ההערכה היא שמדובר במשימת מבחן מטעם הגורמים באיראן וזאת על מנת לקדם בהמשך פעילות טרור חמורה יותר, אלא שמעצר חברי התשתית סיכל כוונות אלו.

גורמים המעורבים בחקירה ציינו כי "החקירה חשפה שיטת פעולה איראנית, של שימוש באזרחים ישראלים, גם כאלו בעלי רקע פלילי, וגיוסם לשם קידום פעילות טרור על גבי פלטפורמות פעולה עברייניות, בתמורה לתשלום כספים. פרשיה זו ממחישה, פעם נוספת, את מאמציה הגוברים של איראן לערעור היציבות הביטחונית, החברתית והמדינית בישראל, זאת באמצעות גיוס אזרחים ישראלים ופלסטינים לפעילות ביטחונית ופלילית".

בעקבות חשיפת החוליה אמר השר לביטחון לאומי: "אני מודה לאנשי השב"כ ולאנשי כוחות הביטחון אשר הביאו לחשיפתה וללכידתה של חוליית המחבלים שהתכוונה להתנקש בחיי שר בישראל. אמשיך לפעול ללא מורא וביתר שאת לשינוי מהותי של תנאי הכליאה של המחבלים בכלא, להמשך המלחמה בטרור".

תגיות:שב"כחוליית טרוראיתמר בן גביריהודה גליק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה