חדשות בעולם

איראן התלוננה באו"ם: "ישראל מאיימת עלינו בנשק גרעיני"

שגריר איראן באו"ם הגיש תלונה במועצת הביטחון, בעקבות נאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר. דרוש במכתב: "תגובה איתנה מהקהילה הבין-לאומית"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת איראן הגישה היום (רביעי) תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל. במכתב התלונה, עליו חתם שגריר איראן באו"ם, נטען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנאם בשבוע שעבר בניו יורק, "איים להשתמש בנשק גרעיני נגד איראן". הממשל האיראני דורש מהקהילה הבינלאומית "לא להיות אדישה לאיום ולהגיב בצורה איתנה נגד האיום הישראלי".

במכתב, שנשלח בידי השגריר האיראני, אמיר סעיד אירוואני, נטען כי "שימוש או איום בשימוש בנשק גרעיני מהווה הפרה ברורה למשפט הבין-לאומי ולאמנת האו"ם, בפרט שנשמע מצד המשטר הישראלי, ומדגיש את האיום הרציני שנשקף לביטחון והשלום הבין-לאומי". עוד צוין במכתב כי ישראל "התנגדה ללא בושה לקריאות בין-לאומיות מרובות להצטרף למסגרות מחייבות חוקית בנושא,  וחוסמת הקמת אזור חופשי מנשק גרעיני במזרח התיכון".

בסיום המכתב האיראנים איימו: "בהתאם לחוק הבין-לאומי, נגיב בנחישות לכל איומים ומעשים בלתי-חוקיים שמקורם במשטר הישראלי. לא נהסס לממש את הזכויות הללו כדי להגן על ביטחוננו, האינטרסים הלאומיים שלנו ואנשינו".

נזכיר כי איראן מעשירה אורניום ובמערב, כמו בישראל, טוענים כי האיראנים עוסקים בפיתוח נשק גרעיני. הממשל האיראני אף מקשה על הוועדה לאנגריה אטומית לפקח על מתקני הגרעין במדינה האיסלאמית.

נתניהו: "אעשה הכול כדי שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני"

בנאומו באו"ם בשבוע שעבר אמר נתניהו: "איראן הפנאטית תעשה כל שביכולתה כדי לסכל את השלום. היא שולחת את זרועותיה אל המזרח התיכון, לאירופה, לאסיה, לדרום אמריקה, ואף לצפון אמריקה. איראן ממשיכה לאיים על הקהילייה הבין-לאומית, ועוסקת בהתחמשות גרעינית. בשנה האחרונה, השלוחים הרצחניים של איראן רצחו מאות ואלפים: תוכנית הטילים והמל"טים של איראן הביאה, ועדיין מביאה, מוות והרס לאנשים חפים מפשע באוקראינה".

"התוקפנות של המשטר נתקלת באדישות של הקהילייה הבין-לאומית. לפני שמונה שנים הכוחות המערביים הבטיחו שאם איראן תפר את ההסכם - הסנקציות יחזרו. ובכן, איראן מפרה את ההסכם, אבל הסנקציות לא חזרו. כדי לעצור את איראן מהתחמשות גרעינית, המדיניות חייבת להשתנות. חייבים להחזיר את הסנקציות, ומעל הכול - איראן חייבת לבטל את האיום הגרעיני, וכל עוד אני אהיה ראש ממשלת ישראל, אני אעשה הכול כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

תגיות:איראןנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה