חדשות בארץ

התלבטות בצה"ל: תגובה לאירועים בדרום עשויה להוביל לסבב לחימה נוסף

בימים האחרונים הפלסטינים מפרים את הסדר על הגדר ברצועת עזה וראשי הרשויות זועמים: "המחבלים מרגישים כמו בטיילת סמוך לגדר, בסוף זה ייגמר באסון או ללוחמים על הגדר או לתושבים בעוטף עזה". מעבר ארז עדיין סגור לתנועה

  • י"ב תשרי התשפ"ד
עדיין סגור. מעבר ארז (Flash90)עדיין סגור. מעבר ארז (Flash90)
אא

ההסלמה בדרום: מהומות התפתחו גם הלילה (בין שלישי לרביעי) על הגדר ברצועת עזה. בין היתר, הופרחו בלוני תבערה שגורמים לדליקה, בלון נפץ שהתפוצץ באוויר, ונרשמו הפרות סדר, מטענים וירי על כוחות צה"ל. העימותים נמשכים מזה משבוע וחצי והתושבים בעוטף חוששים שבקרוב נשמע על מבצע נוסף, זאת אחרי מבצע "מגן וחץ" שהתרחש עד לפני כארבעה חודשים.

בחדשות 12 פורסם כי מחשש לירי מהרצועה, צוותי כיבוי הונחו שלא להגיע לאזורי השרפות שחשופים לגבול הרצועה אלא אם מדובר בסכנת חיים. ראשי המועצות בעוטף עזה השמיעו ביקורת על המדיניות. "המחבלים מרגישים כמו בטיילת סמוך לגדר", אמרו בכתבה. "בסוף זה ייגמר באסון או ללוחמים על הגדר או לתושבים בעוטף עזה".

במערכת הביטחון מתלבטים מתי להגיב. ישראל נמצאת בעיצומה של תקופת חגים ורצף התקיפות של חמאס לא אמור להיעצר בקרוב. בצה"ל מבינים שאירוע אחד שיכלול הרוגים או נפגעים יוביל להסלמה בתקופת החגים. בינתיים, חמאס ממשיך לנסות ולעודד את אנשים לפעול באזור, בעיקר בחגים.

במערכת הביטחון עדיין חלוקים לגבי רצון חמאס ללכת לסבב נוסף של לחימה. אם יעלו את רף התגובה, ייתכן מאוד והסבב הבא יהיה קרוב מאוד. במקביל, הם רוצים לתת הזדמנות לחמאס להרגיע את השטח. אתמול התפרעו עשרות צעירים פלסטינים במספר מוקדים ליד הגבול. עמדת הצלפים של צה"ל הוצתה ובתגובה - חיל האוויר תקף באמצעות עמדת חמאס ברפיח. צה"ל גם תקף שתי עמדות חמאס ברצועה.

במקביל לכל האירועים האלה, הפלסטינים ממשיכים להבעיר צמיגים ומפעילים מטענים לעבר החיילים. מעבר ארז סגור נותר סגור מזה כשבועיים ובזמן הזה, כך שיותר מ-18 אלף פועלים לא עוברים לצד הישראלי כדי לעבוד.

תגיות:רצועת עזההסלמה בדרוםהסלמה ביטחוניתמעבר ארז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה