חדשות בארץ

בלוני תבערה גרמו לשריפות בעוטף. צה"ל תקף ברצועה

הפלסטינים המשיכו הפרות הסדר ובהפרחת בלוני התבערה למרות שישראל הציע לפתוח את המעברים תמורת הפסקת האלימות. ההערכה: ההסלמה תגבר במהלך השבוע

מחבלים מפריחים היום בלוני תבערה (Atia Mohammed/Flash90)מחבלים מפריחים היום בלוני תבערה (Atia Mohammed/Flash90)
אא

חיל האוויר תקף הערב (שלישי), בארבע הזדמנויות שונות, מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרות הסדר לאורך גבולה רצועה והפרחת בלוני תבערה שגמרו לשריפות בעוטף עזה.

נזכיר כי בשעות הבוקר הציעה ישראל לפתוח את מעבר כרם שלום להכנסת סחורות ודלק לרצועה, בתמורה להתחייבות החמאס להפסיק את ההסלמה. במקביל הוצע לאפשר כניסת פלסטינים מעזה לעבודה בישראל, דרך מעבר ארז שסגור לכניסת פועלים מאז ערב ראש השנה.

לא רק שחמאס לא הורה לפעיליו להפסיק את הפרחת הבלונים, או להפסיק את השלכת המטענים לעבר חיילים הנעים בגבול, אלא שגבר טרור הבלונים. מספר פלסטינים אף הצליחו להתקרב לגדר ולהצית עמדה של צה"ל באמצעות בקבוק תבערה.

בסמוך לשעה חמש וחצי אחר הצהריים הפרות הסדר התגברו. בלון תבערה גרם לשריפה ביער שמחוני, ובלון נוסף לשריפה באזור שער הנגב. צוותי כיבוי השתלטו על השריפות. שעה מאוחר יותר, מטען רב עוצמה התפוצץ בקרבת הגדר, באזור מעבר קרני, אך לא היו נפגעים מקרב חיילי צה"ל.

בעקבות כך החל צה"ל תוקף מטרות חמאס לאורך הרצועה, באזור רפיח, במרחב ג׳באליה ובמרכז עזה. תחילה בוצעו תקיפה באמצעות כלי טיס ומאוחר יותר באמצעות ארטילריה. דובר צה"ל אישר את דבר התקיפות והסביר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרות סדר אלימות, "שכללו ירי של מחבלים לעבר כוחותינו".

 

תגיות:עזהצה"לבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה