חדשות בארץ

17 וחצי שנות מאסר למחבל שביצע פיגוע דריסה

המחבל דרס ופצע קל לוחם צה"ל, לפני שנה, בסמוך לחווארה. נטרולו מנע פיגוע קשה יותר. פלסטינים נאשמים שהעבירו כספים לפעילי חמאס

לוחמים בחווארה. ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)לוחמים בחווארה. ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (שלישי) עונש של 17 וחצי שנות מאסר על נצר אלדין שחאדה, בן 17 תושב יו"ש, שהורשע בעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת ניסיון רצח ביו"ש, בגין פיגוע דריסה שביצע לעבר שני חיילים, ביום 22 בספטמבר 2022, בסמוך לחווארה.

הנאשם הורשע בכך שהחליט לבצע פיגוע דריסה, גייס כספים שבאמצעותם רכש רכב, ואז הוציא לפועל פיגוע דריסה ופגע בשני חיילים. כתוצאה ממעשיו נגרמו חבלות לאחד החיילים. המחבל נוטרל ונעצר במהירות על ידי חיילים אחרים שהיו במקום ובכך נמנע פיגוע קשה יותר.

בנוסף לעונש המאסר הורה בית הדין כי המחבל יפצה את החיילים הפצוע ב-20 אלף שקלים.

העבירו כספים לפעילי החמאס כדי לסייע לתכנן פיגוע

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד חדר בעראני (35) ומוחמד נימר (19), תושבי ירושלים וענתא החדשה, זאת לאחר שהיו מעורבים בהעברת כספים עבור ארגון חמאס.

על פי כתב אישום, הנאשם בערני היה בקשר עם אדם שהציג עצמו כפעיל חמאס, והתבקש לבצע פיגוע ירי לעבר מטרות ישראליות, או להירתם לטובת ביצוע פיגוע. נטען כי הנאשם סרב לכך, אך הסכים להעביר כספים עבור ארגון חמאס.

בעקבות הוראתו של פעיל חמאס נסע הנאשם לרמאללה, יחד עם קרוב משפחתו הנאשם נימר, במטרה להעביר כספים. ברמאללה הועברו אליו 16 אלף שקלים ואת הכסף הטמין במקום הסמוך לביתו. בחודש שעבר התבקש הנאשם על ידי פעיל החמאס להעביר את הכסף לאדם בעזרייה, והנאשם העביר לו 11,000 שקלים. זאת לאחר שפעיל חמאס הורה לו לקחת 3,000 שקלים מהכספים וציין כי הם במתנה מהארגון.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור וסיוע לאיסור פעולה ברכוש למטרות טרור. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

תגיות:גזר דיןמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה