חם ברשת

ארז טל: "אם מפריע לכם, תפתחו תפילה מתחרה, לא בהפרדה. מה הפחד?"

לאור אירועי יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף, המגיש בחר להגן על המתפללים: "אי אפשר לנופף בכך שתל אביב היא עיר חופשית ובאותה נשימה למנוע ממי שרוצה להתפלל בהפרדה". כתבים ומגישים נוספים הצטרפו אליו

  • י"א תשרי התשפ"ד
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

המנחה ארז טל מגנה את אירועי האלימות במהלך תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב. בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "נא לנשום עמוק ורק אז לקרוא: אי אפשר לנופף בכך שתל אביב היא עיר חופשית ובאותה נשימה למנוע ממי שרוצה להתפלל בהפרדה בכיכר לעשות את זה. אף אחד לא כופה עליכם להצטרף. מפריע לכם? תפתחו ממול תפילה מתחרה לא בהפרדה. ככה פשוט. מה הפחד? המשיחיים הערמומיים מנסים לכשף אותנו?".

טל מצטרף למחאה הגדולה ברשת נגד ההתנהלות של המפגינים, שבחרו לטרפד את התפילה שנערכת כבר מספר שנים בהפרדה ללא התנגדות. "אני מאמין שיש לנו חוט שידרה קצת יותר עבה - וסליחה בג"צ. בואו נרד מהעץ הזה כי בן גביר כבר מתחיל לחגוג בהנאה איך נפלנו למלכודת הזאת. יש מספיק כיוונים הרבה יותר מוצדקים להפנות אליהם את זעם המחאה", הוסיף.

טל הוא לא המגיש היחיד שהגיב לאירועים. המגיש עופר חדד מחדשות 12 כתב הבוקר: "החלטת בית משפט צריכים לכבד נקודה, ועדיין מותר לתהות מה היה נגרע מערכי החירות והדמוקרטיה אם באותה תל אביב במרחק כמה מאות מטרים היו מתקיימים מניינים אורתודוכסיים ושאינם במקביל".

גם הכתבת המדינית של חדשות 13, מוריה אסרף וולברג, הגיבה. היא ביקרה את יו"ר האופוזיציה וכתבה בחשבון הטלגרם שלה: "יאיר לפיד מכנה יהודים שרוצים להתפלל בהפרדה ביום כיפור 'קיצוניים' ו'משיחיים', ואז עוד מאשים אחרים בהסתה".

כתבת "כאן חדשות", שלי טפיירו, השתתפה בתפילה בכיכר וכתבה: "הייתי שם בערב יום הכיפורים, הייתי גם סמוך לשעת הנעילה. כמות השנאה, הגזענות, הטינופת שנאלצו המוני אנשים, נשים, זקנים וטף לספוג רק כי באו להתפלל יחד ביום הכיפורים היא חושך שאין בו אור. היא תהום בלי תחתית. ממלטת עצמי בעגלה עם ילדיי המבוהלים חולפת מול כל כך הרבה עיניים, המומות, בוכות. כך נראה חורבן הבית".

תגיות:יום כיפורתל אביבארז טל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה