חדשות בארץ

נתניהו בדרך לישראל: "הנאום באו"ם שודר גם בסעודיה – זו ברכה לשנה הבאה"

בדרכו חזרה לישראל, סיכם ראש הממשלה את ביקורו בארה"ב: "יש הרבה הישגים לביקור, מצליחים להביא הרבה דברים טובים למדינת ישראל"

  • ט' תשרי התשפ"ד
נתניהו בעצרת האו"ם (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו בעצרת האו"ם (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (ראשון) מניו יורק לישראל, בתום ביקורו המדיני בארה"ב.

"נפגשנו עם כ-20 ראשי מדינות מחמש יבשות", אמר נתניהו במהלך הטיסה. "אני חושב שיש הרבה הישגים לביקור הזה, אנחנו מצליחים להביא הרבה מאוד דברים טובים למדינת ישראל".

נתניהו ציין, כי נאומו באו"ם "שודר הפעם לא רק ברשתות בארצות הברית, אלא גם בשידור ישיר בערב הסעודית – וזו כמובן ברכה לשנה הבאה עלינו לטובה".

בנאומו שלשום בעצרת האו"ם התייחס ראש הממשלה למגעים לנורמליזציה עם סעודיה: "אנחנו עומדים לפני פריצת דרך דרמטית. שלום כזה יעודד עוד מדינות לעשות נורמליזציה עם ישראל, יקדם את השלום הישראלי-פלסטיני ויקרב את השלום בין היהדות לאסלאם. אנו עומדים בפני בחירה שתכריע האם יהיה שלום היסטורי שיביא שגשוג ותקווה או האם נסבול ממלחמה נוראית, טרור וייאוש".

"אני מחויב לעשות כל מה שביכולתי כדי להתגבר על המכשולים בדרך לשלום שתיארתי לטובת כל העמים באזור", הוסיף נתניהו. "כמו שהשגנו את הסכמי אברהם תחת הנשיא טראמפ, אני מאמין שאפשר להשיג הסכם עם סעודיה תחת הנהגת הנשיא ביידן".

נתניהו הדגיש כי אסור שלפלסטינים תהיה זכות וטו על תהליך השלום הישראלי-ערבי: "הפלסטינים הם רק שני אחוז מהעולם הערבי, וכשיראו שהוא התפייס עם ישראל, גם איתם יהיה סיכוי".

ראש הממשלה תקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר כי הוא "מוכרח להפסיק להפיץ קנוניות אנטישמיות נגד ישראל. הוא אמר לאחרונה שהיטלר לא היה אנטישמי, אי אפשר להמציא את זה. הרשות צריכה להפסיק לשלם לטרוריסטים על רצח יהודים. זה מזעזע. זה חייב להיפסק כדי ששלום יכונן בינינו לבין הפלסטינים".

בהתייחסו לאיראן, אמר נתניהו כי היא מהווה קללה לעולם כולו: "הם מביאים קללה לעם שלהם, לאזור שלנו ולעולם כולו. האיום המשותף של איראן הביא את ישראל ומדינות ערביות רבות לידידות". הוא מתח ביקורת על מדינות המערב על שלא החזירו את הסנקציות על איראן: "ככל שאני ראש ממשלת ישראל, אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

תגיות:האו"םסעודיהארה"בבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה