חדשות בארץ

צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה, נתניהו נאם באו"ם: כותרות סוף השבוע

ראש הממשלה נאם בעצרת האו"ם, צה"ל תקף עמדות חמאס בגבול הרצועה בתגובה להפרות סדר והפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל. כל מה שחשוב לדעת

  • ח' תשרי התשפ"ד
אא

צה"ל תקף הערב (מוצאי שבת), באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק, עמדה צבאית של ארגון חמאס. דובר צה"ל מסר, כי העמדה סמוכה למוקד בו התקיימה הפרת סדר אלימה וממנו בוצע ירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה.

אמש תקף חיל האוויר שלוש עמדות צבאיות של חמאס בגבול הרצועה, וזאת בתגובה להפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל. מצה"ל נמסר כי שתי עמדות, הסמוכות למוקדי הפרות הסדר מהם הופרחו הבלונים, הותקפו על ידי כלי טיס מאויש מרחוק. בנוסף, תקף טנק עמדה הנמצאת סמוך למקום ממנו בוצע ירי לעבר כוחות הביטחון. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

אישה כבת 70 נפצעה בליל שבת באורח קל מפגיעת נתז של ירי תועה, בעת ששהתה בחצר ביתה ביישוב כוכב יעקב שבבנימין. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי, והיא לא נזקקה לפינוי לבית חולים.

פעוט כבן שנתיים פונה הערב למרפאה מקומית בערד, לאחר שככל הנראה נעקץ על ידי עקרב צהוב. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, ופינו אותו לבית החולים סורוקה במצב קשה ויציב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אתמול בכינוס עצרת האו"ם בניו יורק, והתייחס למגעים לנורמליזציה עם סעודיה: "אנחנו עומדים לפני פריצת דרך דרמטית. שלום כזה יעודד עוד מדינות לעשות נורמליזציה עם ישראל, יקדם את השלום הישראלי-פלסטיני ויקרב את השלום בין היהדות לאסלאם. אנו עומדים בפני בחירה שתכריע האם יהיה שלום היסטורי שיביא שגשוג ותקווה או האם נסבול ממלחמה נוראית, טרור וייאוש".

"אני מחויב לעשות כל מה שביכולתי כדי להתגבר על המכשולים בדרך לשלום שתיארתי לטובת כל העמים באזור", הוסיף נתניהו. "כמו שהשגנו את הסכמי אברהם תחת הנשיא טראמפ, אני מאמין שאפשר להשיג הסכם עם סעודיה תחת הנהגת הנשיא ביידן".

נתניהו הדגיש כי אסור שלפלסטינים תהיה זכות וטו על תהליך השלום הישראלי-ערבי: "הפלסטינים הם רק שני אחוז מהעולם הערבי, וכשיראו שהוא התפייס עם ישראל, גם איתם יהיה סיכוי".

ראש הממשלה תקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר כי הוא "מוכרח להפסיק להפיץ קנוניות אנטישמיות נגד ישראל. הוא אמר לאחרונה שהיטלר לא היה אנטישמי, אי אפשר להמציא את זה. הרשות צריכה להפסיק לשלם לטרוריסטים על רצח יהודים. זה מזעזע. זה חייב להיפסק כדי ששלום יכונן בינינו לבין הפלסטינים".

בהתייחסו לאיראן, אמר נתניהו כי היא מהווה קללה לעולם כולו: "הם מביאים קללה לעם שלהם, לאזור שלנו ולעולם כולו. האיום המשותף של איראן הביא את ישראל ומדינות ערביות רבות לידידות". הוא מתח ביקורת על מדינות המערב על שלא החזירו את הסנקציות על איראן: "ככל שאני ראש ממשלת ישראל, אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

שר החוץ אלי כהן העריך לאחר נאומו של נתניהו, כי ברבעון הראשון של 2024 אפשר יהיה לחתום על הסכם עם סעודיה. בריאיון לכאן חדשות, הוסיף כהן כי עוד 7-6 מדינות מאפריקה ואסיה יצטרפו לשלום עם ישראל לאחר סעודיה. הוא חשף כי בנוסף לפגישה עם שרת החוץ הלובית בחודש שעבר - פגישה שבעקבותה נאלצה להתפטר - הוא נפגש עם מספר שרים ממדינות ערביות אחרות שאינן מקיימות יחסים רשמיים עם ישראל.

תגיות:רצועת עזההפרות סדרבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה