חדשות בארץ

נתניהו לביידן: "נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לסעודיה"

בפגישתם בניו יורק, הביעו נשיא ארה"ב וראש הממשלה אופטימיות בנוגע לסיכויים לנורמליזציה עם סעודיה. ביידן: "אם היינו מדברים על זה לפני 10 שנים, היינו מסתכלים אחד על השני ושואלים 'מי שתה מה'". נתניהו: "השלום נמצא בהישג יד"

  • ה' תשרי התשפ"ד
נתניהו וביידן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וביידן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בניו יורק. בפתח הפגישה מסרו השניים הצהרות לתקשורת, בהן דיברו באופטימיות על האפשרות לנורמליזציה בין סעודיה וישראל.

ביידן אמר כי "לפני 75 שנה דוד בן גוריון אמר שהעולם עומד לימין ישראל ושחלום הדורות עומד להתגשם. עבדנו יחד בארה"ב, במשך הרבה זמן, כדי להפוך את החלום הזה למציאות. אמרתי הרבה פעמים שאם ישראל לא הייתה קיימת – היינו צריכים להמציא אותה, ואני מתכוון לכך".

"נדון היום בסוגיות קשות – בין היתר על הערכים הדמוקרטיים שעומדים בלב השותפות שלנו, כולל איזונים ובלמים במערכות שלנו; לשמר את הדרך לפתרון שתי המדינות; ולוודא שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני. גם אם יש לנו חילוקי דעות, המחויבות שלי לישראל בלתי ניתנת לערעור".

בהתייחסו למגעים עם סעודיה, התבדח הנשיא האמריקני: "אני סובל מאופטימיות אירית. אם היינו מדברים לפני 10 שנים על נורמליזציה עם סעודיה, היינו מסתכלים אחד על השני ושואלים 'מי שתה מה'. נתניהו הגיב בחיוך: "וויסקי אירי טוב".

ראש הממשלה ציין, כי החברות בינו לבין ביידן נמשכת כבר יותר מ-40 שנה: "אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ולקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים. זה דבר שנמצא בהישג יד".

"אני מאמין שבעבודה משותפת נוכל לעשות היסטוריה וליצור עתיד טוב יותר לאזור ומעבר לו", הוסיף נתניהו. "כמו כן, אם נעבוד יחד נוכל להתעמת עם הכוחות שמאיימים על העתיד הזה, בראש ובראשונה איראן. אני מעריך את המחויבות התמידית שלך למנוע מאיראן להשיג יכולות של נשק גרעיני. זה קריטי. את המטרה המשותפת הזאת שלנו נוכל להשיג באמצעות איום צבאי אמין, סנקציות משתקות ובתמיכה בגברים ובנשים האמיצים של איראן שמתעבים את המשטר הזה ושהם שותפים אמיתיים לעתיד טוב יותר. אני מצפה לעבוד איתך ועם הצוות שלך כדי לממש את ההבטחה ולהתמודד עם האיום".

"אנחנו חיים בעידן מלא בחוסר ודאות, עידן עם שינויים מהירים. אז אני מבקש לאשר כאן מחדש בפניך, אדוני הנשיא: דבר אחד בטוח ולא ישתנה לעולם, והוא מחויבותה של ישראל לדמוקרטיה. אנחנו נמשיך להחזיק בערכים ששתי הדמוקרטיות הגאות שלנו מוקירות. אני חושב שבעבודה ביחד נממש את ההבטחה, נרחיק את הסכנות ונביא לעתיד טוב יותר עבור האזור שלנו ועבור העולם. נוכל לעשות היסטוריה, אדוני הנשיא – עם המנהיגות שלך, נוכל לעשות היסטוריה", סיכם נתניהו.

תגיות:איראןסעודיהג'ו ביידןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה