חדשות בארץ

אהוד ברק על המחאה: "ישראל בדרך למרי אזרחי. אנשים יאבדו את חייהם בדרך"

ראש הממשלה לשעבר התראיין לרשת החדשות האמריקנית CBS, וחזר על התבטאויותיו הקיצוניות לגבי האפשרות למרי אזרחי. את בן גביר וסמוטריץ' השווה לארגון טרור

אהוד ברק (צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90)אהוד ברק (צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90)
אא

ראש הממשלה אהוד ברק התראיין הלילה (בין שלישי לרביעי) לרשת החדשות CBS וחזר על התבטאויותיו החריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקואליציה.

ברק, המתנגד לרפורמה המשפטית, וקרא לא אחת למרי אזרחי, חזר והדגיש את הסוגיה: "אנחנו בדרך למרי אזרחי לא אלים. יהיו עליות ומורדות, זה אולי ייקח זמן, חלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך. אנחנו נצטרך להתמודד עם עמל, זיעה ודמעות - ובתקווה לא עם דם. ייתכן שתהיה אלימות, שתמיד מגיעה מהימין, אבל נביא לזה סוף, לא משנה מה המחיר". עם זאת הוא הוסיף: "אני בטוח שבניגוד לכל האזהרות, לא תהיה מלחמת אזרחים".

על ראש הממשלה נתניהו אמר ברק: "הממשלה של נתניהו לא לגיטימית ולא חוקית. הוא נואש ומבודד, נמצא מחוץ לפוקוס ולא מאוזן. המהפכה המשפטית תהרוס את הדמוקרטיה הישראלית. לא נהפוך לדיקטטורה, אנחנו לא הולכים לתת לזה לקרות. אנחנו מגנים על הדמוקרטיה". את השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' השווה ברק לארגון ה-Proud Boys - ארגון טרור שחבריו הורשעו בהסתערות על הקפיטול: "נתניהו לקח את 'הנערים הגאים' והפך אותם למנהיגים, אחד לשר האוצר ואחד לשר לביטחון לאומי".

במערכת הפוליטית טרם הגיבו באופן רשמי לריאיון של ברק. העיתונאי יקי אדמקר הגיב על דברי ראש הממשלה לשעבר: "מבחינת אהוד ברק בראיון הזה אתמול בארה"ב, שיהיו גם ישראלים שישלמו בחייהם במאבק שהוא מוביל נגד הממשלה, למי אכפת? כי בשם שנאה תהומית לנתניהו לא עוצרים בשום קו אדום".

תגיות:אהוד ברקרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה