חדשות בארץ

אלימות בתל אביב: הרב יגאל לוינשטיין הותקף על ידי מפגינים

הרב לוינשטיין, שהגיע לבית "ראש יהודי" בתל אביב, הותקף באלימות על ידי מפגינים וחולץ על ידי שוטרים ומאבטחים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "מחזה שלקוח מתקופות אפלות בהיסטורית היהודית. זה ייגמר בדם"

  • ה' תשרי התשפ"ד
הרב לוינשטיין (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הרב לוינשטיין (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי, וישראל זעירא, מנכ"ל ארגון "ראש יהודי", הותקפו אמש (שלישי) בתל אביב על ידי מפגינים.

בסרטונים שהופצו ברשת נראים מאות אנשים שהגיעו למחות נגד הרב לוינשטיין וקראו קריאות נאצה. עם הגעתו לבית "ראש יהודי", עשרות מהם התקרבו אליו ואל מלוויו וניסו לתקוף אותם פיזית. הרב חולץ מהמקום על ידי שוטרים ומאבטחים. אביעד, אחד ממלוויו של הרב, סיפר: "עשרות מפגינים ניסו לתקוף אותנו פיזית, במקלות וגם בידיים. אם השוטרים לא היו מגינים על הרב בגופם, זה היה נגמר רע מאוד".

הרב לוינשטיין הגיב הבוקר על התקרית: "הגעתי ל'ראש יהודי' בתל אביב, לחזק את ידידי ישראל זעירא. ישראל ויתר על חיים נוחים ובית פרטי ביישוב שהוא סביבתו הטבעית, ובא לגור בתל אביב, רק כדי להרבות אהבה ולחזק את הזהות היהודית. זה לא מפריע לכל מי שרוממות הליברליזם בגרונם לתקוף אותו".

"מטרתי בתל אביב, כמו בכל הפעילות שלי, הייתה להמשיך ולהסביר את התהליכים, כדי שעם ישראל כולו יבין כיצד אנשים טובים נופלים להסתה ולשיסוי הפרוגרסיבי, ובשם השלום הופכים לתוקפניים כל כך. כך אמשיך ואעשה בעזרת השם".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו בחריפות על האירוע הקשה: "רב בישראל מותקף באלימות ברחובות תל אביב ומחולץ על ידי שוטרים. צעקות 'נאצים' כלפי אנשי קהילת 'ראש יהודי' ומנכ"ל 'ראש יהודי' מותקף על ידי מפגינים, כשכל חטאם הוא ארגון תפילת נעילה משותפת לאזרחים בכיכר דיזנגוף. איפה מתן כהנא שוחר האחדות? מה עם חילי טרופר חובב הצדק? הקווים האדומים נחצים שוב ושוב, והאופוזיציה 'הממלכתית' נאלמת דום והפכה שבויה של קומץ קיצוני שקובע את הטון".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', גינה את התקיפה ומתח ביקורת חריפה על ראשי האופוזיציה: "חזינו אמש מראה שנראה כאילו לקוח מתקופות אפלות בהיסטוריה היהודית. רב ואזרח דתי מותקפים באופן ברוטלי על ידי המון מוסת ואלים בגלל אמונתם. גנץ ולפיד שותקים וזה ייגמר בדם – והדם הזה יהיה על ידיהם".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "כצפוי, הבריונים שרודפים ומציקים, מקללים ומאיימים, בטענה של חופש הפגנה כנגד נבחרי ציבור, עברו לתקוף דתיים ברחוב, במופע של שנאת השונה והאחר, תחת דגלי הדמוקרטיה והשוויון. הגיבוי שבשתיקה שהתוקפים של ישראל זעירא ושל 'ראש יהודי' מקבלים מגורמי אכיפת החוק ומחברי האופוזיציה – הוא חרפה".

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) כתבה: "ליל הבדולח נוסח פעילי שמאל בתל אביב. רדיפת יהודים על שום יהדותם, על שום אמונתם ועל שום דתם. כך גרמניה הנאצית. כך אוטואנטישמים נוסח פעילי שמאל. מי שלא מגנה את סרטוני הזוועה המשפילה הזו, תהא דעתו שמאל או ימין אשר תהא, הוא חלק מחורבן היהדות. ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה".

"אם הם יבואו לפה, נעלה אותם לרכבות": עודד הרוש ביקר בישיבת "מעלה אליהו" – וחזר מודאג. לצפייה לחצו כאן

תגיות:אלימותתל אביבבצלאל סמוטריץ'הרב יגאל לוינשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה