חדשות בעולם

זלנסקי נפגש עם נתניהו לראשונה מתחילת המלחמה: "מצפה להרבה מישראל"

נשיא אוקראינה ציין בפגישה כי "אין בעיות ביחסים בין שתי המדינות". זמן קצר לפני הפגישה, חשפה אוקראינה "רשת בוטים עוינת" בעברית ש"נועדה להשמיץ את הנשיא זלנסקי". נתניהו נועד גם עם ארדואן: "דנו על הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה"

  • ה' תשרי התשפ"ד
(צילומים: נעם ריבקין פנטון / פלאש 90, shutterstock)(צילומים: נעם ריבקין פנטון / פלאש 90, shutterstock)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הלילה (בין שלישי לרביעי) עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, במטה האו"ם בניו יורק. הפגישה התרחשה לאחר נאומו של נשיא אוקראינה בעצרת. זאת הפגישה הראשונה של השניים מאז תחילת המלחמה מול רוסיה. זלנסקי אמר בה כי הוא "מצפה להרבה מישראל" וציין כי "אין בעיות ביחסים בין שתי המדינות".

רגע לפני הפגישה בין השניים, חשפה אוקראינה "רשת בוטים עוינת" בטוויטר בעברית, שמטרתה היא השמצת הנשיא זלנסקי. הנשיא סיפר כי היא נועדה גם כדי לפגוע בעם האוקראיני.

מאוחר יותר נפגש ראש הממשלה עם נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן. נתניהו סיפר כי הצדדים "דנו בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה". הוא הודה לארדואן על שיתוף הפעולה, שהביא לסיכול כוונות של חוליות טרור לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול. "הקשרים בינינו מתחזקים", הוא אמר.

קודם לכן, בנאומו בכינוס עצרת האו"ם תקף זלנסקי את רוסיה. הוא האשים אותה, בין היתר, שהיא "חוטפת ילדים אוקראינים ומחנכת אותם לשנוא את אוקראינה. מדובר ברצח עם".

לאחר הפגישה עם ראש הממשלה, כתב זלנסקי בטוויטר כי השיחה ביניהם עסקה בשיתוף הפעולה בין המדינות, כולל בתחום ההגנה האזרחית. "הודעתי לו על תקיפות רוסיות על הערים, הנמלים והתשתיות הקריטיות שלנו באמצעות מל"טים איראניים. אנו חולקים דאגה לגבי שיתוף הפעולה הצבאי המתגבר בין רוסיה לאיראן", הסביר לעוקביו.

שלשום נפגש נתניהו גם עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ. ראש הממשלה הודה לו על מחויבותה של גרמניה לביטחון המדינה ועל שימור היחסים המיוחדים.

 

תגיות:אוקראינהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה