חדשות בארץ

ביידן בעצרת האו"ם: מסר תקיף לרוסים וקריאה לפתרון שתי המדינות מול הפלסטינים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בנאומו באו"ם לישראל: "פועלים לכינון נורמליזציה בין ישראל למדינות ערביות ולשלום בינה לבין הפלסטינים"

נשיא ארה"ב. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נשיא ארה"ב. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם הערב (שלישי) בכינוס השנתי של עצרת האו"ם בניו יורק. במהלך נאומו אמר ביידן כי ארה"ב תמשיך לפעול להשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, שמבוסס על פתרון שתי המדינות. הוא הוסיף שארה"ב מעוניינת בכינון נורמליזציה בין ישראל למדינות ערביות, "במטרה להפוך את המזרח התיכון לאזור מגובש ויציב".

לדבריו, "הכרזנו ב-G20 על חזון של מסדרון יבשתי מאירופה להודו ואסיה דרך האמירויות ירדן סעודיה וישראל. תהליך הנורמליזציה והקשרים הכלכליים של ישראל עם שכנותיה, מביא עמו השפעות חיוביות, גם במקביל לתהליך לביסוס שתי מדינות לשני עמים".

ביידן קרא בנאומו לאו"ם "להתייצב נגד התוקפנות הרוסית" באוקראינה והצהיר כי "רוסיה מאמינה שהעולם יתעייף ויאפשר להתאכזר לאוקראינה ללא השלכות. אם נאפשר את פיצולה של אוקראינה, האם עצמאותה של מדינה כלשהי תהיה בטוחה? התשובה היא לא. הכינוס הזה עומד זו השנה השנייה בצל הפלישה של רוסיה לאוקראינה. אנו תומכים בפתרונות דיפלומטיים, אבל רוסיה לבדה אחראית על סיום המלחמה. נמשיך לעמוד לצד האוקראינים בעת שהם מגנים על ריבונותם חירותם והשלמות הטריטוריאלית שלהם. ריבונות, שלמות טריטוריאלית, וחירויות אדם הם עקרונות היסוד והמצפן המוסרי של האו"ם". בהתייחסו לאיראן הוסיף הנשיא ביידן כי "לא נאפשר לרפובליקה האסלאמית להחזיק נשק גרעיני".

תגיות:האו"םג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה