חדשות בארץ

לאחר שהפך לטקס "לא ממלכתי": נתניהו לא ישתתף בטקס האזכרה ליצחק רבין

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפרו כי הוא ייעדר ככל הנראה מטקס האזכרה בהר הרצל. עם זאת, הוא ישתתף בטקס הרשמי בכנסת: "האירוע בהר הרצל עבר פוליטיזציה"

קברו של יצחק רבין (צילום: Hadas Parush/Flash90)קברו של יצחק רבין (צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ישתתף בטקס האזכרה לראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שייערך בחלקת גדולי האומה בהר הרצל ב-26 באוקטובר. כך נודע היום (שלישי), אם כי טרם נמסרה הודעה רשמית על היעדרותו הצפויה של נתניהו.

בסביבתו של נתניהו אמרו כי "לא התקבלה החלטה סופית, אבל ככל הנראה ראש הממשלה יגיע רק לטקס הרשמי בכנסת. האירוע בהר הרצל עבר פוליטיזציה ואינו ממלכתי כראוי ליום זה".

גורמים בליכוד הדפו את הטענות, החסרות בסיס לדבריהם, שנתניהו חושש כי עצרת הזיכרון תהפוך לאירוע הסתה נגדו, על רקע המחאות נגד הרפורמה המשפטית. נזכיר כי גם לפני שנה נתניהו נעדר מהטקס, אולם באותה תקופה טרם הושבע באופן רשמי לראשות הממשלה.

לטענות של מקורבי ראש הממשלה יש ביסוס. באחד הטקסים בעבר, שנערך בבית הנשיא, נתניהו נאלץ לספוג עלבון פומבי כשנואמים בטקס, בהם קרובי משפחתו של רבין המנוח, הטיחו בו, על פניו באופן "מרומז", שהוא גורם לפילוג בעם. "אם הדברים האלה נאמרו בטקס שאמור להיות ממלכתי ומכובד בבית הנשיא, וזה לא מראה על פוליטיזציה, אז מה כן?", אמרו היום גורמים בליכוד והוסיפו: "מותר לראש ממשלה למנוע פרובוקציות שעתידות להיות מכוונות נגדו".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיב לידיעה וקרא לנתניהו להגיע לטקס: "לא משנה כמה ביקורת יספוג, ראש ממשלת ישראל חייב לעשות את הדבר הנכון, ולהתייצב לטקס. לכבד את זכרו של ראש ממשלה שנרצח. אם לא בשם חובתו האישית - בשם מדינת ישראל ואזרחי ישראל כולם".

בטקס בכנסת בשנה שעברה, נתניהו נכח והתייחס בצורה ממלכתית לביקורות נגדו: "חילוקי הדעות לא ייעלמו, וזה בסדר. אינני מסתיר את חילוקי הדעות שלי עם ראש הממשלה יצחק רבין. הזהרתי מפני הסכנות שטמונות במסירת שטחים לפלסטינים. אני הייתי נאמן לאמת שלי, כפי שיצחק רבין היה נאמן לאמת שלו". כך עשה גם לפני שנתיים כשאמר: "כבר 26 שנים, שנה אחר שנה, שיש מי שמשתמש בימי הזיכרון ליצחק רבין כדי לנגח חלק עצום מהעם ואת מי שמייצג אותו. במשך כל השנים שמעתי באירועים האלה דברים פוגעניים ושקריים על המחנה שאותו אני מייצג, וגם עליי אישית. אבל חרקתי שן, הבלגתי, ולמרות העוינות מילאתי את חובתי להיות שם כראש ממשלה, בהתאם לפרוטוקול".

תגיות:יום הזכרוןיצחק רביןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה