חדשות ומשמעותן

קורונה נוסח 2023: האם צריך בידוד, ומה עם חיסונים?

הקורונה מתפשטת בישראל ובכל העולם בקצב מוגבר, והדבר מעורר לא מעט שאלות ותהיות: האם על החולים להיכנס לבידוד, האם יש חיסונים, ומה בנוגע לעטיית מסכות? יצאנו לעשות סדר בנושא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גם אתם שומעים סביבכם לאחרונה על יותר ויותר אנשים החולים בקורונה? נכון שכיום ההסתכלות על הנגיף לגמרי אינה כמו לפני שלוש שנים, ואין חשש מסגרים או ממצב חירום בינלאומי. אך מה בכל זאת המשמעות של התפרצות המחלה? ואם כבר חליתם – האם עליכם להיות בבידוד, והאם אתם עלולים לסכן את הסביבה? קבלו את האינפורמציה המדויקת בנושא.

 

עלייה דרסטית בתחלואה

ראשית, מסתבר שאין זו רק תחושה אישית, אלא הקורונה בהחלט מתפשטת בקצב מהיר ביותר, והיא חיה ובועטת, בין היתר מובילה גם לעלייה במספר המאושפזים בבתי החולים. אם בשבוע האחרון של חודש יולי היו בסך הכל 74 מאובחנים בממוצע ביום, הרי שבסוף אוגוסט הגיעו המספרים ל-135 בממוצע, ואילו בשבוע האחרון היו בממוצע 177 חולים חדשים ביום. בסך הכל אובחנו בשבוע שעבר 1170 מאומתים, מתוכם 36 במצב קשה.

העלייה הגדולה נראית לא רק בישראל, אלא בכל העולם, ומסתבר שיש מי שלוקח את הדברים ברצינות. בעקבות המצב הנחו במשרד הבריאות את מנהלי בתי החולים לבצע במהלך השבועות הקרובים בדיקת PCR לכל המטופלים שמגיעים לאשפוז במחלקות הפנימיות, וכן יצאו בהמלצה ל"חולים עם תסמינים" לשמור על בידוד למשך חמישה ימים לפחות ועד לסיום התסמינים, כדי למנוע הדבקת אחרים. אם הם נדרשים לצאת בכל זאת מהבית, מומלץ להשתמש במסכה. כמו כן הדגישו במשרד הבריאות כי לאנשים בקבוצות סיכון או לכאלו שחוששים מהידבקות, מומלץ להשתמש במסכה כשהם מצויים במקומות סגורים עם אנשים רבים, וכן להיבדק בבדיקה ביתית לגילוי מוקדם מיד כשיש תסמינים. כאמור, הכל בגדר המלצה ואין חיוב או אכיפה. משרד הבריאות הוסיף כי הוא ממשיך לנטר את מצב התחלואה, ויעדכן את ההנחיות במידת הצורך.

ומה עם תרופות?

כיום יש תרופות נגד קורונה, אך לא כולם זכאים להם. באתר של משרד הבריאות ניתן לראות פירוט מדויק לגבי חולים בסיכון בשל סיבות רפואיות שונות, וכן התרופות ניתנות באופן גורף לחולים מעל גיל 65. מדובר בתרוות המצויות בבתי המרקחת של הקופות וקיימות במלאי, אך כאמור ניתנות רק כשיש אישור מיוחד.

 

ממתינים לחיסונים

כל כך הרבה דיברו איתנו לפני שנתיים ושלוש על חיסונים – התרופה האמיתית שהביא סוף וקץ לתחלואת הקורונה הקשה. בשנה זו, כפי שמתברר, התפתחו שני וריאנטים חדשים של הנגיף, ובהתאם לכך נערכו החברות פייזר, מודרנה ונובהווקס לייצר חיסונים מיוחדים המותאמים לשנה זו. במשרד הבריאות ציינו כי בימים אלו הם נערכים למבצע התחסנות בחיסונים החדשים, מיד לכשיגיעו, כאשר ברור שהראשונים שיחוסנו יהיו אנשים בקבוצות סיכון ומבוגרים.

וכמובן שאי אפשר לסיים בלי להתייחס גם ליתר המחלות שמתפרצות בתקופה זו ומאפיינות מאוד את הימים של תחילת הסתיו. הן בעלות תסמינים לא פחותים בחומרתם משל הקורונה, ובמשרד הבריאות קוראים לציבור להתחסן גם מפניהן. כך למשל מחלת השפעת שבשנה זו מאופיינת בירידה חדה במתחסנים ביחס לשנים קודמות, וכן מחלת השעלת שכבר הובילה ללא מעט אשפוזים, והחיסון נגדה מומלץ בעיקר לנשים בהריון ולאנשים בקבוצות חיסון. כך גם החיסון נגד וירוס RSV הפוגע בדרכי הנשימה וכיום מאושר בעיקר לפגים וליילודים, אך בקרוב יאושר ככל הנראה גם למבוגרים. כל החיסונים הללו כבר זמינים בקופות החולים, ובמשרד הבריאות ממליצים לזכאים לגשת ולהתחסן.

תגיות:חיסוניםבידודקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה