חדשות בארץ

עיריית ת"א מציגה: תפילות המוסלמים בהפרדה, אבל ביום הכיפורים - אסור

עתירה הוגשה נגד עיריית ת"א, שאוסרת על שימוש במחיצה במהלך תפילת יום הכיפורים. מנגד, כך נטען בעתירה, בתפילות המוסלמים זה מותר: "ועוד בגדרות של לא אחרת מאשר עיריית תל אביב"

  • ד' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עיריית תל אביב החליטה, לראשונה מזה שנים רבות, לאסור את ההפרדה בתפילות יום הכיפורים. אתמול (שני) הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה מנהלית של פורום "חירות וכבוד האדם בישראל" נגד ההחלטה, בטענה כי מדובר באיפה ואיפה שהיא עושה בין האוכלוסיה היהודית לבין זו המוסלמית.

"ההחלטה מסמנת שפל חדש בדברי ימי המשיבה, בדברי ימי המדינה. מאז שלטון המנדט הבריטי והפרעות ביישוב היהודי לא נשמע בארץ ישראל איסור על אביזרי תפילה יהודית על מחיצה - עד עתה. עד שקמה עיריית תל אביב", לשון העתירה. "העותרת היא עמותה הפועלת לקידום ולהגנה על זכויות יסוד בהן הזכויות לחירות, לכבוד, לאוטונומיה, לחופש דת ולשוויון. העותרים 4-2 הם תושבי תל אביב המבקשים להשתתף בתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף, לפי ההלכה והמסורת היהודית תוך שימוש במחיצה בין עזרת הגברים לעזרת הנשים. התפילות הפכו אבן שואבת לציבור רחב ומגוון. דתיים, מסורתיים, חילונים - כל מי שביקש מצא את מקומו בתפילה המרגשת ברחובה של עיר... התפילות התקיימו בכל שנה תוך שימוש מחיצה, לפי ההלכה והמסורת היהודית מדורי דורות".

בעתירה הודגש כי תפילות המוסלמים דווקא נערכות בהפרדה: "זה המקום לציין, שאף תפילות מוסלמיות מתקיימות בעיר בהפרדה, תוך שימוש במחיצה, ללא מפריע (ובדין מתקיימות). זה לא מכבר התקיים בפארק עירוני של העירייה - פארק צ'ארלס קלור – אירוע תפילה ודרשה המוני בהפרדה בין המינים, לכבוד חג הקורבן המוסלמי. כמחיצה במקום שימשו גדרות של לא אחרת מאשר עיריית תל אביב", הוסיפו העותרים. "התפילה ההמונית לכבוד חג הקורבן המוסלמי מתקיימת מדי שנה, באותה מתכונת של הפרדה, באותו פארק עירוני, תוך שימוש באותם גדרות של העירייה כמחיצה. תפילות במתכונת דומה נערכות גם לרגל עיד אל-פיטר. מיותר לציין שהתפילות הקבועות הללו מוכרות לעירייה היטב. ניסיונה של עיריית תל אביב לאסור תפילה יהודית, תוך שימוש במחיצה, לפי כללי ההלכה היהודית ולפי המסורת היהודית - חסר תוקף. העירייה נעדרת סמכות ליצור איסור כזה, יש מאין". עוד צוין כי בתפילות המוסלמים המחיצה נעשית באמצעות "הגדרות של לא אחרת מאשר עיריית תל אביב".

תגיות:תפילותתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה