חדשות בעולם

סעודיה מבהירה: "חייבים לחזור לפתרון שתי המדינות, צריך מדינה לפלסטינים"

שר החוץ הסעודי אמר כי "אין פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני ללא מדינה פלסטינית עצמאית". האם זה ירחיק את המגעים לנורמליזציה? גורם אמריקני דווקא מעריך שיהיה הסכם

  • ד' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החוץ של סעודיה, הנסיך פייסל בן פרחאן, אמר הלילה (בין שני לשלישי) לרשת טלוויזיה בממלכה, בצל המגעים לנורמליזציה עם ישראל, כי "אין פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני ללא מדינה פלסטינית עצמאית". לדבריו, "פתרון שתי המדינות חייב לחזור לראש סדר העדיפויות".

מאוחר יותר התראיין דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, ואמר כי ארצו "תעשה כל שתוכל כדי להגיע לנורמליזציה, שני הצדדים צריכים להסכים לכך". משרד החוץ האמריקני פרסם אתמול הבהרה, לפיה הדיווח מהימים האחרונים על הקפאת שיחות הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה אינו נכון: "השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים".

שרי החוץ של סעודיה, האיחוד האירופי, הליגה הערבית, מצרים וירדן התכנסו אמש בניו יורק, בשולי עצרת האו"ם, כדי לדון בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. ממשרד החוץ הירדני נמסר כי "המסר העיקרי של הכינוס הוא שהשלום הכרחי ליציבות באזור. אולם השלום לא יתקיים בלי הפסקת הכיבוש ובלי היענות לדרישותיהם של הפלסטינים לחירות ומדינה עצמאית על בסיס פתרון שתי המדינות".

כזכור, שלשום פורסם כי סעודיה הקפיאה את השיחות מול ארצות הברית בנוגע לנורמליזציה עם ישראל. על פי הדיווח באתר האינטרנט הסעודי "אילאף", בכיר במשרד ראש הממשלה בישראל טען שארצות הברית הודיעה לישראל על ההחלטה הסעודית בעקבות התנגדות גורמים בממשלת ישראל לנקוט ב"מחווה" עבור הפלסטינים.

תגיות:סעודיהפתרון שתי המדינותהסכסוך הישראלי-פלסטיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה