חדשות בארץ

הליכוד הבהיר: "נתניהו לא פסל את הרפורמה המשפטית"

בעקבות הפגישה עם מאסק, בה הבהיר כי הרפורמה הייתה "הצעה קיצונית", הליכוד הוציא הודעה. יריב לוין לפעילי הימין: "אין לי שום כוונה לבטל את הרפורמה"

  • ד' תשרי התשפ"ד
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

מפלגת הליכוד הוציאה הלילה (בין שני לשלישי) הודעת הבהרה, זאת בעקבות הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המיליארדר אילון מאסק בסן חוזה, קליפורניה. נתניהו התבטא במהלך הפגישה, באופן מפתיע, נגד ההצעה המקורית של שר המשפטים יריב לוין ועל השינויים במערכת המשפט במקרה שלא תהיה הסכמה רחבה. "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא פסל את הרפורמה המשפטית כלל וכלל" נמסר מטעם המפלגה.

"נתניהו התייחס בשיחה עם אילון מאסק רק לפסקת התגברות גורפת ברוב רגיל, דבר שראשי הקואליציה כבר הסכימו לפני חודשים שניתן להשיג את האיזון מול בית המשפט בדרכים אחרות".

במהלך הפגישה עם מאסק, רה"מ התייחס לרפורמה המקורית של שר המשפטים יריב לוין. "התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי" אמר והוסיף: "אנחנו מנסים להגיע לקונצנזוס – ואם לא נגיע אליו, נעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים". על מערכת המשפט בישראל אמר כי "היא האקטיביסטית ביותר בעולם". לדבריו, "אני מנסה להביא לאיזון בין הרשויות".

במקביל לפגישה בין נתניהו למאסק, בחדשות 13 פורסם כי לוין נפגש עם ראשי ארגוני הימין – שחששו מגניזת הרפורמה. לוין אמר לנציגי ארגוני הימין כי "אם מישהו חושב שצריך לסגת, לעצור או לבטל את הרפורמה - זה רק יזמין לחץ נוסף על הממשלה. כל מטרתם היא להפיל אותה, ואסור בשום פנים ואופן שהממשלה הזו תיפול". עוד הוא הוסיף: "ברור שכל התהליך הוא על השאלה מי ישלוט פה, והם לא מוכנים שננהל את המדינה. לכן, גם אם לא מגיעים להסכמות - אין לי שום כוונה לבטל את הרפורמה".

תגיות:הליכודהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה