פעילות הידברות

יוצר ההצגה "צור משלנו" המבוססת על פרקי אבות חושף: מה גרם לו ליצור את ההצגה?

מחפשים מה לעשות עם הילדים בחול המועד? "צור משלנו" בהצגה חדשה, מרעננת ומצחיקה: הצגה חינוכית המבוססת על פרקי אבות עם צור, הבובה שכולם אוהבים. כל הפרטים

אא

אם גם אתם מחפשים מה לעשות עם הילדים שלכם בחול המועד, צור משלנו וההצגה החדשה שלו עונה על כל הציפיות.

גם הילדים נהנים מהצגה מצחיקה וחווייתית אשר שזורים בה מסרים יהודיים מפרקי אבות וגם ההורים נהנים מזמן איכות עם ילדיהם (ואל תגלו, גם הם נהנים מההצגה).

כדי להבין מה עומד מאחורי ההצגה, שוחחנו עם יניב אליהו, יוצר ההצגה ושחקן בה.

"אף אחד לא לקח כזה תוכן מבורך מפרקי אבות ופישט אותו לילדים", פותח יניב בשיחה להידברות, "אנחנו מנגישים את תוכני פרקי אבות על ידי פישוט הדברים לסיטואציות שילדים מכירים מחיי היום יום שלהם. הטמענו את התוכן בתוך ההצגה והבאנו את פתרון הבעיה.

תן לנו דוגמה מתוך ההצגה בבקשה?

"לצורך העניין יש לנו את הפסוק מתוך פרקי אבות 'מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך', כדי להנגיש את המשפט לילדים הבאנו דמות של מלך כל הזמן צועק. הממלכה מתנהלת בצעקות. ואז, לילה אחד הוא מנסה להירדם ומישהו מפריע לו. מסתבר שזה בכי של תינוק ולא סתם תינוק, אלא הבן שלו. התינוק לא נרדם כי אבא שלו כל הזמן צועק ולכן הוא עצמו בוכה בצעקות. ככה, אנחנו מסבירים לילדים שמה שאתה לא אוהב שקורה לך – אל תעשה אותו לחברים שלך".

וואו. מדהים, אשמח לעוד דוגמה מתוך ההצגה, זה נשמע מרתק.

"בשמחה. הנגשנו לילדים את המושג "לפני עוור לא תיתן מכשול". הסברנו להם שזה שהעיניים רואות זה לא אומר שאנחנו רואים באמת. צור, הבובה האהובה, צוחקת על זה כי היא עונה לי בהצגה: 'זה שהרגלים הולכות זה לא אומר שהולכים'. כאן אני מסביר לו שזה לאו דווקא בן אדם שלא רואה לאן הוא הולך – אלא שמישהו בא ושם לו מכשול בדרך. הנגשנו את זה על ידי הצגה שבה צור עושה משחקים עם החברים. המשימה שלהם למצוא פריט על ידי סימנים שהוא שותל להם בדרך, אלא שהוא החביא את כל הסימנים וככה הם לא מצאו את הפריט שהם חיפשו. גם כאן יש מימד של 'לפני עיוור'.

"בקיצור", מסכם יניב, "יש כאן חוויה ערכית שלא קיימת בארץ. הצגה מיוחדת שיש לה יסודות איתנים של היהדות שלנו פלוס העובדה שהיא הצגה מצחיקה ומהנה לכל המשפחה".

ומאיפה התחלת עם הרעיון הזה?

"שאלה טובה. אחרי החתונה שלי הלכתי לסדנא של הידברות ולאחר שפגשתי את הרב זמיר, ביקשתי ממנו שיחבר אותי עם מי שצריך כדי שאעשה הצגות חינוכיות לילדים.

"בעברי הרחוק", משתף יניב, "הייתי שחקן בכל מיני מקומות בארץ. הגעתי לבמות הכי גדולות ולהצגות הכי שוות. אחרי שהייתי בסדנא, הבנתי כמה הדבר הזה חסר בציבור שלנו והרמתי את הכפפה.

"לא תרגשו אותי בהפקות ענק – כי כבר עשיתי כמה כאלה בחיים שלי, אבל כן תרגשו אותי בהצגה עם תוכן יהודי ערכי", חותם יניב את שיחתנו.

ההצגות יתקיימו בימי חול המועד בפתח תקווה וקריית שמונה. מספר מקומות מוגבל. להרשמה לחצו כאן >>>

תגיות:צור משלנוחול המועדהצגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה