סיפורים אישיים

"הגעתי לכאן, כי יש לי קשר ישיר לפיגוע": עמית הגיעה לסגור מעגל עם משפחת פאלי

באירוע הכנסת ספר תורה שנערך בגבעת חביבה לעילוי נשמתם של אושי ויענקי פאלי, השתתפה גם החיילת עמית, שסיפרה על כך שתצפתה ביום הפיגוע על האזור וראתה את הפיגוע מקרוב. כעת היא הגיעה לסגור מעגל

זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90. בעיגול: החיילת עמית עם התינוק יונתן רפאל פאלי)זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90. בעיגול: החיילת עמית עם התינוק יונתן רפאל פאלי)
אא

כשמונה חודשים חלפו מהפיגוע המחריד בו נרצחו האחים יעקב ואשר פאלי הי"ד, אך דומה כי איש אינו מסוגל לשכוח את פניהם הטהורות, כמו גם גבורתם הפלאית של ההורים ובני המשפחה. זו גם הסיבה שספר התורה שהוכנס בשבוע שעבר לקיבוץ 'להבות חביבה' נתרם לעילוי נשמותיהם, כאשר באירוע הכנסת ספר התורה נכחו גם בני המשפחה, כולל האב, אברהם פאלי, שבניגוד לכל ציפיות הרופאים ניצב על שתי רגליו כשהוא מחבק את ספר התורה.

בשיחה עם ריקי סיטון, מנהלת פרויקט 'חברותא' בארגון איילת השחר וחברה טובה של דבורי פאלי, אימם של אושי ויענקי, היא מציינת כי לאירוע הכנסת ספר התורה קדמו סיפורים מרגשים של השגחה פרטית שהובילו לכך שדווקא בקיבוץ הזה ובמקום הזה יוקם בית כנסת וייתרם לו ספר תורה בדיוק בערב ראש השנה. גם העובדה שהספר נתרם לעילוי נשמתם של הילדים לא הייתה מקרית, וקדמו לה סיפורים מרגשים המעידים על כך שעם ישראל התחבר למקרה, התחזק ממנו ולא שוכח את הילדים היקרים.

אבל יותר מכל מציינת ריקי את סיפורה המרגש של עמית, חיילת המשמשת כתצפיתנית בעטרות, והגיעה גם כן להשתתף באירוע, וכאן היא מצטטת את דבריה של גלי, אמה של עמית: "אני מורה בתיכון בחדרה. היום נסענו לטיול עם התלמידים. שאלתי את הנהג מתי נחזור הביתה, ואז הוא סיפר לי שהוא חייב לחזור מוקדם, כי הוא חייב ללכת להכנסת ספר תורה אצל חבר שלו בקיבוץ להבות חביבה. התעניינתי במה מדובר, ואז הוא אומר לי: 'זוכרת את הילדים מהפיגוע ברמות?' אני הודפת אותו: 'למה אתה מספר לי את זה? יש לי נגיעה אישית לעניין'".

גלי ממשיכה ומספרת כי עמית, בתה, היא חיילת תצפיתנית באזור עטרות. באותו יום שישי בלתי נשכח בשעה 4:38 היא שלחה לאמא שלה הודעה שהיא איישה את העמדה וראתה את הפיגוע בלייב. בעקבות המראות הקשים עמית נכנסת לתקופה מאוד קשה והנפש הרגישה שלה מתקשה לעמוד בזה. אחרי שלושה חודשים היא ממש נשברת. מסתבר שהיא הסיחה לפי תומה קצת לפני הפיגוע "שהעמדה הזו פשוט משעממת ושכדאי שיהיה פה קצת אקשן". היא לרגע לא צפתה שיקרה מה שקרה, והמשפט הזה רודף אותה. ההורים של עמית הפכו את העולם כדי לעזור לה לחזור לעצמה. למקום שלה. לשלווה שלה. זה אתגר לא פשוט. חלומות על הפיגוע ורגשות אשם היו שם כל הזמן. "יום אחד כשתהיי יותר חזקה, נלך למשפחת פאלי ואת תראי כמה החיים חזקים. ואיך ממשיכים לחיות למרות הכל", הם הבטיחו לה.

"היום", חזרה גלי אל הסיפור, "נהג האוטובוס סיפר לי על הכנסת ספר התורה בקיבוץ להבות חביבה. על הילדים ועל דבורי שתגיע עם המשפחה. הרגשתי שאני חייבת להגיע עם עמית לשם! הלוואי שהיא תסכים. וזהו. עכשיו אנחנו כאן אתכן", היא סיימה את סיפורה המרגש, בעת שיצאה תהלוכת ספר התורה בה השתתפו כל הגוונים של עם ישראל, מכל המגזרים ומכל הפלגים, וכולם מחבקים את ספר התורה, מלאים בהתרוממות רוח לקראת השנה החדשה, ומקווים אך ורק לטוב ולהמשך הארה והשגחה פרטית גם במצבים של חושך.  

תגיות:הכנסת ספר תורהמשפחת פאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה