חדשות בעולם

טראמפ בברכה לחג: "היהודים הליברלים בארה"ב הצביעו עבור הרס של ישראל ואמריקה"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ פרסם ברכה לחג, ותקף את היהודים שהצביעו עבור המפלגה הדמוקרטית: "נקווה שלמדתם מהטעות שלכם ושתעשו בחירות טובות יותר בעתיד"

טראמפ בחתימת "הסכמי אברהם" (צילום: אבי אוחיון - לע"מ)טראמפ בחתימת "הסכמי אברהם" (צילום: אבי אוחיון - לע"מ)
אא

הנשיא לשעבר של ארה"ב, דונלד טראמפ, פרסם היום (שני) ברכת "שנה טובה" לקהילה היהודית באמריקה. הפרסום נעשה ברשת החברתית Truth Social שבבעלותו, וטראמפ הוסיף לברכה ביקורת כלפי היהודים שהצביעו עבור המפלגה הדמוקרטית.

לטענתו, היהודים הרבים שהצביעו נגדו גרמו בין היתר להפסדו בבחירות: "זו תזכורת ליהודים הליברלים אשר הצביעו למען הרס אמריקה וישראל בגלל שהאמינו בנרטיבים שקריים", כתב טראמפ והוסיף: "הבה נקווה שלמדתם מהטעות שלכם ושתעשו בחירות טובות יותר בעתיד. שנה טובה!".

לצד ה"ציוץ" פרסם טראמפ מודעה, בה הגיב לטענות שהוא נגוע בשנאת העם היהודי: "תתעוררו כבשים. איזה נאצי או אנטישמי עשה משהו למען העם היהודי או מדינת ישראל?". טראמפ מנה במודעה את הפעולות העיקריות שעשה כנשיא לסייע לישראל ולהביע בה תמיכה: העברת השגרירות לירושלים, הכרה ברמת הגולן ובהתיישבות ביהודה ושומרון והמאבק באנטישמיות ובמכחישי השואה. בסוף המודעה הוא כתב בציניות: "ברור כמובן שמדובר באחד האנטישמיים הגדולים של זמננו".

אין זו הפעם הראשונה שהנשיא לשעבר יוצא נגד יהודים התומכים ביריביו. בחודש נובמבר שעבר תקף את התנהלותם הפוליטית של יהודי ארה"ב וטען שהם אינם מעריכים דבר, בניגוד ליהודים החיים בישראל. הוא קרא להם "להתעורר" ו"להעריך את מה שעשה עבורם".

נציין כי ב-CNN דווח שבסקרים האחרונים, שנערכו בשבוע שעבר, 72 אחוזים מהמצביעים היהודים בארה"ב מעדיפים את הנשיא המכהן ג'ו ביידן על פני טראמפ. עם זאת, בקרב היהודים האורתודוקסים זוכה טראמפ לרוב של כ-76 אחוזים. בקרב כלל האוכלוסייה האמריקנית זוכה טראמפ ל-50 אחוזים מהקולות, לעומת 49 שקיבל הנשיא המכהן ביידן.

תגיות:בחירות בארה"בדונלנד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה