חדשות יהדות

"עשינו היסטוריה": מתחם ה'שטיבלאך' הגדול בעולם נחנך בלוד

מתחם ה'שטיבלאך' הענק בשכונת גני איילון בלוד נחנך בתום שנה של בנייה. ראש העיר יאיר רביבו: "מלוד תצא אורה של תורה"

  • ג' תשרי התשפ"ד
אא

הוקם בתוך שנה בלבד: בטקס מרגש בשכונת גני איילון בלוד, נחנך בערב ראש השנה תשפ"ד מתחם ה'שטיבלאך' הגדול בעולם. המתחם, שעוקף בגודלו את מתחם 'שומרי שבת' האמריקאי שבבורו-פארק, כולל 12 בתי כנסת חדשים לקהילות שונות המתגוררות בשכונה.

מתחם ה'שטיבלאך', הממוקם בשלב ב' של השכונה, מתפרש על 4 דונם - פי 4 מבית הכנסת איצקוביץ' בבני ברק. הוא נבנה על ידי עיריית לוד, בהשקעה של 18 מיליון שקל, בהובלת ראש העיר יאיר רביבו. את ביצוע הפרויקט הובילה 'חברה כלכלית לוד'.

בנוסף לבתי הכנסת במתחם, נבנו תשתיות חדשות, שכוללות בין היתר מדרכות ותאורה, מערכות מיזוג, ורחבת ענק בין בתי הכנסת שתשמש את ציבור המתפללים.

את מעמד חנוכת המתחם כיבדו רבני השכונה, ובראשם המרא דאתרא הרב אברהם ברוידא, הרב מרדכי בלוי והרב מרדכי סילמן. בטקס הפתיחה, בו נטלו חלק תושבי השכונה, הודיע רביבו על החלטתו להעניק למתחם החדש את השם "משכן בית ישראל". למתחם בתי הכנסת הממוקם בשלב א' של השכונה הוענק השם "משכן אחדות ישראל".

בנאומו בטקס אמר רביבו: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. עמלנו יום ולילה בכדי להביא לסיום העבודות והפיתוח עד ערב ראש השנה כפי שהבטחתי – ואני שמח שאחרי כל הטרחה, בתוך שנה עשינו היסטוריה ובנינו את ה'שטיבלאך' הגדול בעולם. בע"ה שבזכות עמלנו - מלוד תצא אורה של תורה".

תגיות:בתי כנסתלודיאיר רביבו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה