חדשות בארץ

הבלוגר הסעודי: "פיצוץ בשיחות עם ישראל? לכל עלייה יש ירידה"

על פי דיווחים, ארה"ב העבירה לישראל מסר על הפסקת השיחות. למרות זאת, הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד אופטימי ורכש סיכת ביטחון עם דגלי שתי המדינות: "בואי נא הלום, שנת שלום, לישראל"

  • ג' תשרי התשפ"ד
ׁ(מתוך הטוויטר של מוחמד סעוד)ׁ(מתוך הטוויטר של מוחמד סעוד)
אא

האם סעודיה תקפיא את השיחות מול ארצות הברית בנוגע לנורמליזציה עם ישראל? על פי דיווח באתר האינטרנט הסעודי "אילאף", בכיר במשרד ראש הממשלה בישראל טען שארצות הברית הודיעה לישראל על ההחלטה הסעודית בעקבות התנגדות גורמים בממשלה לנקוט ב"מחווה" עבור הפלסטינים.

הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד לא התרגש מהדיווחים. לאחרונה הוא כתב: "בּוֹאִי, בּוֹאִי נָא הֲלוֹם, שְׁנַת שָׁלוֹם, לְיִשְׂרָאֵל. וּכְנָפַיִךְ, תְּכֵלֶת תֹּם, נָא פִּרְשִׂי עַל מְלוֹא תֵּבֵל. בּוֹאִי, בּוֹאִי נָא הֲלוֹם, רְדִי אֵלֵינוּ, שְׁנַת שָׁלוֹם!". בנוגע לדיווחים האחרונים הוסיף: "לכל עלייה יש ירידה". הוא סיפר כי רכש סיכה מיוחדת עם דגלי שתי המדינות וכי הוא אופטימי באשר לסיכויי השלום.

הדיווח אתמול מגיע לפני פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר כי השניים ידונו בחזון של הנשיא ביידן ל"יציבות ושגשוג אזורי", זאת בצל הניסיונות להגיע לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

לאחרונה סאליבן טען כי מנהיגי ישראל, ארה"ב וסעודיה דנו במתווה להסכם. הוא הוסיף כי הוא עדיין רחוק ממיצוי. "רבים מהמרכיבים של מסלול לנורמליזציה נמצאים כעת על השולחן", אמר לעיתונאים. "אין לנו מסגרת ואין לנו את התנאים המוכנים לחתימה, יש עדיין עבודה לעשות". סאליבן לא נכנס לפרטים, אך אמר כי יש "הבנה רחבה לגבי רבים מהמרכיבים המרכזיים".

תגיות:מוחמד סעודסעודיהנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה