חדשות בארץ

ראש הממשלה ייפגש השבוע עם נשיא ארה"ב. השב"כ והימ"מ מנעו פיגוע גדול בחג: סיכום חדשות החג

בנימין נתניהו ממריא הלילה לארה"ב, להשתתף בעצרת האו"ם. פלסטינים עומדים מאחורי פיצוץ מטען חבלה בתל אביב. רבבות עשו את החג באומן. לוב תחקור את האסון בו נהרגו 11 אלף בני אדם. סיכום חדשות סוף השבוע

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא הלילה לארה"ב וישתתף בעצרת האו"ם. ביום רביעי הקרוב ייפגש נתניהו בניו יורק עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.

מטען חבלה רב עוצמה התפוצץ בשישי בבוקר בפארק הירקון בתל אביב. בשל השעה המוקדמת בו הופעל, לא היו נפגעים. תוך זמן קצר עצרו השב"כ והימ"מ שני פלסטינים, תושבי אל-עזריה, החשודים במעורבות בהנחת המטען. החקירה בעיצומה.

שופטי בג"ץ החליטו לדחות בשבועיים את הדיון בעתירות הקוראות לשר המשפטים, יריב לוין, לכנס את הוועדה למינוי שופטים. הנימוק: הצורך לאפשר ללוין להגיב על הצו על תנאי שהוצא. כמו כן דחו את טענתו של השר שהצו והדיון נקבעו ב"חוסר סמכות".

המדינות החברות באונסק"ו קבעו כי תל יריחו יוכר כ"אתר מורשת עולמי פלסטיני". הנימוק: "אין שרידים יהודיים או נוצריים באתר". במשרד החוץ יצאו נגד ההחלטה ואמרו כי "משרד החוץ רואה בהחלטה שהתקבלה היום כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלסטינים בארגון אונסק״ו ולפוליטיזציה של הארגון. ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון, על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".

איראן הורתה לסלק מתחומה עשרות סוכנים של הסוכנות לאנרגיה אטומית, המפקחים על מתקני הגרעין. הגירוש הגיע בתגובה להודעת ארה"ב, ומדינות במערב אירופה, על הטלת סנקציות כלכליות חדשות על המדינה האיסלמית.

רבבות השתתפו בתפילות החג באומן. במעברי הגבול באוקראינה דווח כי ביום שישי לבדו נכנסו למדינה 38 אלף מתפללים.

לוב דיווחה כי כ-11 אלף בני אדם נהרגו בשטפונות שפקדו את המדינה הצפון אפריקאית בשבוע שעבר. מספר כמעט דומה הוכרז כנעדר. הממשלה המקומית הכריזה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האסון.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בירך ערב החג את הקהילה היהודית, בפגישה עם הרבנים הראשיים במדינתו. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, עשה זאת בשיחה טלפונית עם ראשי הקהילה היהודית. ביידן ציין כי הממשל בראשותו "יגנה אנטישמיות בכל הזדמנות והבית הלבן יגן על בתי הכנסת והקהילות היהודיות".

לקראת ראש השנה, הסוכנות היהודית פרסמה נתונים על מצב היהודים בעולם. לפי הנתונים, ברחבי הגלובוס חיים כיום כ-15.7 מיליון יהודים. מספרם גדל השנה בכ-100 אלף איש. 7.2 מיליון מהיהודים חיים בישראל. הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל היא ארצות הברית, שם גרים כ-6.3 מיליון יהודים. צרפת אחריה עם כ-440 אלף, קנדה שלישית עם 398 אלף, ואחר כך בריטניה עם 312 אלף יהודים וארגנטינה עם 171 אלף יהודים.

תגיות:חדשות היוםחדשות סוף השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה