חדשות בארץ

"מתנגדים בתוקף להתנהגות כלפיך": המכתב שקיבל השר וסרלאוף משכניו

השר יצחק וסרלאוף קיבל זר פרחים ומכתב מזוג שכנים, שהביעו הסתייגות חריפה מהמתקפות עליו מצד תושבים בשכונה: "מתביישים מאוד בשכנים שלנו"

  • כ"ח אלול התשפ"ג
וסרלאוף (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)וסרלאוף (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, שעבר לאחרונה להתגורר בצפון תל אביב, נתקל במחאות ובהפגנות קוליות נגדו מצד פעילי שמאל ותושבים בשכונה. היום (חמישי) הופתע השר לקבל זר פרחים משכנה הגרה בסמיכות לביתו. במכתב שצורף לזר הובע כעס על המתקפה הבוטה נגד וסרלאוף: "מתביישים מאוד בשכנים שלנו".

השכנה, שכתבה את המכתב בשמה ובשם בעלה, כתבה: "אני ילידת הארץ. גדלתי בתל אביב, וגידלתי בה את כל ילדיי. שנינו מצביעים למפלגות שונות מאד מהמפלגה בה אתה חבר, ואיננו מחסידיו הגדולים של מר נתניהו. עד לפני כמה שבועות היינו הולכים להפגנות בצומת קפלן כל שבוע, וגם היום שנינו מייחלים לכך שהממשלה תיפול".

"רצינו להגיד לך שאנחנו מתביישים, מתביישים מאוד, בשכנים שלנו ובדרך שבה הם מתנהגים כלפיכם. הטרדה של אנשים שבאו לגור בשכונה, צפירות ליד בית הכנסת וצעקות על ילדים קטנים שראיתי במו עיניי – זה נורא, וזה מזכיר לי סיפורים ששמעתי מאמי ורציתי כבר לשכוח".

בהמשך המכתב הדגישה השכנה: "אנחנו, כמו עוד שכנים רבים, מתנגדים בתוקף להתנהגות הזו. חלקנו הגדול חוששים להתבטא בפומבי כנגד המפגינים. לפני שבוע קיימתי שיחה עם שכן, שהוא בגיל של הילדה שלי. אחרי שאמר שאין באמת סיבה 'טובה', שבגללה אסור לך לגור פה, הודה שהוא מפחד להביע את דעתו בנושא".

"בדיוק כמו היעקובינים בצרפת, אני מרגישה שבתקופה האחרונה האנשים שצועקים דמוקרטיה בעצם רוצים מהפכה אלימה ומתנהגים בצורה אנטי-ליברלית ואנטי-תל אביבית שמעולם לא שיקפה את השכונה. לכן גם הפסקנו להגיע לקפלן למרות שדעותינו לא השתנו. אמא שלי תמיד אמרה: 'יהודים יהיו תלויים אחד בשני, או שיהיו תלויים אחד ליד השני".

"אנחנו רוצים שתדעו, שתושבים רבים בשכונה מקבלים אתכם, בדיוק כמו כל שכן אחר – ללא הבדלי דת, גזע ומין – בברכה ובשמחה. בשיכון תמיד התגוררו כל עמך ישראל – חילונים, דתיים, חרדים, מכל הקצוות הפוליטיות. לא אשכח את השר אברהם שפירא ז"ל, שהיה שכן שלי, ושאותו פגשתי ברחוב פעמים רבות, ותמיד אמר לנו בנימוס שלום. גם כשהוביל את חוק המצות, שהייתי ממתנגדיו, קיימנו ברחוב דיון  מכובד ונעים, לא רחוק ממקום מגוריך".

"יש לי בקשה אליך – למרות המטרד והרעש, בבקשה תישארו בשכונה. אם למדתי משהו מאמי, שברחה מגרמניה להולנד בשנת 1932, זה שמנוסה מאנשים שרוצים להשתיק אותך לא מרגיעה אותם. לכן, ובצורה אירונית, אני כליברלית אמיתית שרוצה שתהיה פה מדינה חופשית ודמוקרטית, צריכה שאנשים כמוכם יגורו בשכונה".

לסיום ביקשה השכנה מוסרלאוף שיימנע מלפרסם את שמה: "אני לא רוצה שיצעקו עליי ברחוב".

השר מסר בתגובה: "לא דומים לי, לא חושבים כמוני, לא תומכים בממשלה, אבל בני אדם. ואוו, איזה שכנים נהדרים יש לי. שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה".

(מתוך הטוויטר של וסרלאוף)(מתוך הטוויטר של וסרלאוף)

תגיות:תל אביבמחאותיצחק וסרלאוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה