חדשות בעולם

פוטין וקים ג'ונג-און נפגשו: במערב טוענים שהם דנו בעסקת נשק

מנהיג צפון קוריאה ונשיא רוסיה נפגשו במרכז החלל "ווסטוצ'ניי" שבמזרח הפדרציה הרוסית. התקשורת המקומית דיווחה כי המנהיגים דנו ב"שיתוף פעולה טכנולוגי". במערב סבורים אחרת

פוטין בעת ביקור בישראל (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)פוטין בעת ביקור בישראל (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל היום (רביעי) את פניו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במרכז החלל קוסמודרום ווסטוצ'ני, ששוכן במחוז אמור שבמזרח רוסיה. קים הגיע לפגישה ברכבת המשוריינת שלו.

סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי המנהיגים דנו בשיתוף פעולה טכנולוגי, ורוסיה הציעה לצפון קוריאה סיוע בפיתוח לוויינים. במהלך הסיור, המנהיג הצפון קוריאני ביקר במתחם של משגר "סויוז 2" וצפה בתהליך ההרכבה של משגר נוסף. על פי הדיווח, הרוסים הציעו לצרף קוסמונאוט צפון קוריאני למסע עתידי לחלל. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הוסיף כי שרי החוץ של המדינות ייפגשו בחודש הבא בצפון קוריאה, אם כי פוטין עצמו לא צפוי להגיע למדינה.

קים אמר כי היחסים עם רוסיה הם "בסדר עדיפות עליון עבור צפון קוריאה" והוסיף כי המדינה שלו תתמוך בכל ההחלטות של פוטין וההנהגה הרוסית. בהתייחסו למלחמה באוקראינה אמר שרוסיה יצאה ל"מלחמה קדושה" כדי להגן על ריבונותה וביטחון תושביה.

במערב הביעו ספק אם מטרת הפגישה בין השניים הייתה באמת שיתוף פעולה טכנולוגי. על פי גורמי מודיעין במערב, הסבירות הגבוהה היא שרוסיה דנה עם צפון קוריאה בנושאי נשק, כולל עסקאות לרכישת ציוד צבאי ותחמושת מצפון קוריאה.

תגיות:ולדימיר פוטיןצפון קוריאהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה