חדשות בארץ

לוין לבג"ץ: "אין לכם סמכות לחייב אותי לכנס את הוועדה למינוי שופטים"

שר המשפטים יריב לוין הגיש, כפי שהתבקש, את תגובתו לעתירה שקראה לחייב אותו לכנס את הוועדה. ציין כי מתנהל משא ומתן כדי למצוא פשרה שתהיה מקובלת על הקואליציה והאופוזיציה

יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שר המשפטים יריב לוין הגיש אחר הצהריים (רביעי) לבג"ץ, כפי שהתבקש, את תגובתו לעתירה הקוראת לו לכנס את הוועדה למינוי שופטים.

לוין ביקש מהשופטים לדחות את העתירה וטען כי אין להתערב בה. לדבריו, "החלטת השר על אי כינוס הוועדה ניתנה על רקע משא ומתן קונסטיטוציוני מורכב וסבוך, במטרה לגבש הסכמה רחבה במחלוקת ציבורית-חברתית-פוליטית. זו מחלוקת ציבורית שאל לו לבית המשפט להכריע בה".

"מינויו של השר ליו"ר הוועדה, ושיקול דעתו, הינו חלק מהסדר חוקתי באיזון שבין הרשויות. התערבות בהחלטות השר, והחלפת שיקול דעתו בשיקול דעת בית המשפט, יפגע באופן חמור בעיקרון הפרדת הרשויות. השר הוא בעל הסמכות הבלעדית לכינוס הוועדה ובהתאם לסמכותו וחובתו, ותוך שיקול דעת, קיבל החלטה שלעת הזאת אין מקום לכנס את הוועדה. בין היתר מהטעם שכינוס הוועדה כעת יפגע בהשגת תכלית החוק. בהחלטתו של השר לא נפל פגם כלשהו, ולמצער לא פגם היורד לשורש העניין העשוי להצדיק התערבות שיפוטית".

שר המשפטים ציין עוד כי העתירות מנוגדות לדין באופן מפורש, מבקשות ליצור דין חדש באמצעות בית המשפט, מנוגדות לפסיקה המפורשת ומבקשות מבית המשפט לסתור פסיקות קודמות שלו עצמו, ומנוגדות לנוהג החוקתי, לפיו הרשות השופטת והרשות המבצעת מכבדות זו את זו ושומרות על הפרדת רשויות, חרף המתח המובנה המתנקז סביב הוועדה לבחירת שופטים.

הדיון בעתירה נקבע ל-19 בספטמבר, מייד לאחר ראש השנה. נציין כי היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, הגישה תגובתה לבג"ץ וקבעה כי יש לחייב את השר לכנס את הוועדה.

תגיות:יריב לויןבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה