חדשות כלכלה

הורים לילדים במשפחתונים? תיאלצו לשלם עוד מאות שקלים בחודש

המדינה העלתה את תעריף התשלום על המשפחתונים ומאות הורים נוטשים את המסגרות. המטפלות מתריעות: "פרנסתנו בסכנה, אך לא חמור מכך, עשרות אלפי פעוטות יועברו למסגרות לא מפוקחות"

אא

עם תחילת שנת הלימודים מתבררת תמונה עגומה במשפחתונים המפוקחים על ידי משרד העבודה, כאשר מאות משפחתונים נסגרים ורבים צפויים להיסגר בשל נהירת ההורים למסגרות פיראטיות. הסיבה: החלטת משרד האוצר על העלאת התעריף ובה בעת, סירוב לסבסד את העלייה להורים, כפי שקרה במעונות היום. עבור הורי הפעוטות במשפחתונים מדובר בעליה שבין 200 ש"ח ל 450 ש"ח בחודש, בהתאם לדרגות השכר.

הגב' יעל וייזמן מטפלת וחברת איגוד המשפחתונים, ציינה: "אנחנו מברכות על העלאת התעריף במשפחתונים בעקבות מאבק האיגוד, לאחר 13  שנים ללא שינוי בהן ספגנו בכיסנו את העלייה ביוקר המחיה. אבל מובן שהעלייה לא צריכה להיות על חשבון ההורים ומובן שאין מקום לאפליית הורי המשפחתונים לעומת הורי מעונות היום שזכו לסבסוד. המטפלות ניצבות היום בפני מצב בלתי אפשרי - נאמר להן שאם לא יצמצמו את התשלום בשליש, יעזבו אותן. אני מבינה את מצוקת ההורים, שמוכנים אפילו לקחת מסגרת פרטית עד 14:00 בעלות של 800 ש"ח ובכאב לב. הילדים הללו עוברים ממסגרת מפוקחת שבה מטפלת אחת עובדת עם חמישה ילדים לכל היותר, למסגרות לא מפוקחות ופעמים רבים לא מקצועיות ולא בטיחותיות של מטפלת על עשרה פעוטות. אין זה סביר כי דווקא הקבוצות המוחלשות יותר ובהן משפחות אברכים, יידרשו להתפשר על הטיפול בפעוטות".

בעקבות פעילות האיגוד וההורים, התקיים דיון על הנושא בוועדת הכספים של הכנסת, אך טרם הוגשו מסקנות ברורות. הגב' דנה קציר , ראש ענף הגיל הרך במשותף בכוח לעובדים, מסרה: "אנו מברכים את ח"כ גפני על קיום הדיון החשוב ומאמינים כי בדומה לעבר ימנע יו"ר ועדת הכספים פגיעה במשפחות המשפחתונים ובמטפלות. נכון להיום המפעל החשוב של משפחתונים מפוקחים הפועל כבר 45 שנה, מצוי על סף קריסה. במשרד האוצר מתגאים בסבסוד עליית המחירים במעונות היום. זו אכן בשורה חשובה, אך לא נשלים עם פגיעה באלפי משקי הבית בפריפריה החברתית כלכלית שזכאים אף הם למסגרת מפוקחת ומסובסדת".

כ-4000 משפחתונים מפוקחים פועלים בבתי המטפלות ומהווים מסגרת חינוכית לכ-20,000 פעוטות בגילי שלושה חודשים עד שלוש שנים. 40% מהם בחברה החרדית. כעת ייתכן שמאות מסגרות ייסגרו בעקבות המשבר שנוצר.

תגיות:משפחתוניםמטפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה