חדשות בארץ

לקראת החג: בג"ץ אישר לשר הפנים לחלק את תלושי המזון

השופטים, שדנו בעתירה נגד שר הפנים משה ארבל, הודיעו עם זאת שהחלוקה מתייחסת לשנה הנוכחית. הכספים שיועדו לשנה הבאה יוקפאו ומתווה החלוקה ייבחן מחדש

שר הפנים משה ארבל (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)שר הפנים משה ארבל (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

שופטי בג"ץ אישרו היום (רביעי) לשר הפנים, משה ארבל, לחלק את תלושי המזון. השופטים: עוזי פוגלמן, דפנה ברק ארז ויעל וילנר, החליטו עם זאת שחלוקת התווים היא לשנת 2023, אבל הודיעו על הקפאת הכספים שיועדו ל-2024.

לדבריהם על משרד הפנים לבחון את המתווה מחדש ולקבוע מנגנון עם "אמות מידה" שייקבעו את אופן החלוקה "על מנת לייצר מנגנון שוויוני יותר לחלוקה הבאה".

בפסק הדין כתבו השופטים בין היתר כי "לאחר שבחנו את השינויים שכבר בוצעו, בהתייעצות עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מטעמים של מאזן הנוחות, ובשים לב לעובדה שתקופת החגים עומדת בשער, אנו מסייגים את תחולתו של הצו הארעי, באופן שהוא לא יחול על סך של 400 מיליון ש"ח שנועדו לחלוקה בשנת 2023. בהתאם לכך אנו מורים על מתן צו ביניים שימנע חלוקת כספים בסך 600 מיליון ש"ח בשנת 2024. צו הביניים יעמוד בתקפו עד למתן החלטה אחרת".

נציין כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הגנה על המתווה של משרד הפנים, ביקשה לדחות את העתירה ולאשר את חלוקת התלושים. לטענתה "אין עילה להתערבות שיפוטית בהחלטת הממשלה ובאמות המידה".

הזכאות לקבלת התווים תינתן למקבלי הנחה של 70 אחוז בארנונה, מקבלי הבטחת הכנסה וכאלה שהוכיחו כי הכנסתם נמוכה ביחס למספר הנפשות במשק הבית.

העותרים, התנועה לאיכות השלטון ביקשו לפסול את חלוקת תלושי המזון בטענה כי הקריטריונים לחלוקה מפלים בין האוכלוסיות, פוגעים בזכויות יסוד של ניצולי שואה, אימהות חד הוריות ואוכלוסייה נזקקת". כאמור עתירתם התקבלה באופן חלקי בלבד מבלי שבית המשפט קבע שהמתווה הנוכחי מפלה.

תגיות:בג"ץמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה