סלבס בהתחזקות

קובי פרץ: האם אתם מתייחסים למצוות כ"אוסף משימות" או כמהות?

הזמר כתב לעוקביו כי יש שתי דרכים להתייחס לתורה, ושאל באיזה דרך הם חיים. הסיבה העיקרית: ההשפעה על הילדים שלהם

  • כ"ז אלול התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הזמר קובי פרץ כתב בסוף השבוע פוסט מסקרן במיוחד לקראת השנה החדשה שבפתח. הוא הזכיר את הפסוק "ובחרת בחיים, למען תחיה אתה וזרעך" מהפרשה האחרונה של השנה, ניצבים-וילך, ואומר כי "הרש"ר הירש מסביר, שכוונת הפסוק היא כך: אם ברצונך לחיות (היינו, חיים במלוא מובנם, חיי משמעות וערך), עליך לבצע פעולת בחירה ולקבל החלטה לכך. כלומר, שלא יחשוב האדם, שהוא יכול לחיות לו בעולם ללא מטרה מוגדרת, ו'לזרום' מתוך תקווה שיד המקרה ונסיבות החיים יובילו אותו לחיות חיים בעלי ערך. מי שחושב כך, טעות בידו, כי חיים שיש בהם משמעות, חיים בעלי ערך, לא ייתכנו אלא אם כן אדם בוחר בחירה מודעת לחיות חיים כאלה, היינו, הוא מחליט החלטות ומציב מטרות".

"אדם יכול להתייחס לתורה ולמצוות בכמה דרכים. דרך אחת היא לראות בתורה ובמצוות 'אוסף משימות' שחובה לקיים כי אין ברירה וכך הצטווינו", הוא ממשיך "ודרך אחרת היא, להתייחס לתורה ולמצוות כמהות החיים, דהיינו, להרגיש שזו מהות החיים ולגשת לכך מתוך התלהבות. ואחד ההבדלים העיקריים בין שתי הגישות הללו, הוא ההשפעה על הילדים; כאשר הילדים רואים שהוריהם מתייחסים לתורה ולמצוות בהתלהבות ובקדושה, הדבר גם נכנס בהם, וחלילה להיפך, כאשר הם קולטים שהוריהם מתייחסים לכך כדבר צדדי וטפל, או כאל משימות שצריך לקיים, כך נבנה גם היחס שלהם".

לכן, הוא מסכם, אומרת התורה, 'ובחרת בחיים – למען תחיה אתה וזרעך'. כלומר, אם תתייחס לתורה כאל 'בחירה בחיים', כמהות החיים, וכך תשדר בהתנהגותך ומעשיך, אזי 'תחיה אתה וזרעך', ישפיע הדבר גם עליך וגם על זרעך וצאצאיך הלאה. אך אם אדם משדר בהתנהגותו שהתורה היא דבר צדדי וטפל וחסר חיים, קשה מאוד להביא לכך ש'תחיה אתה וזרעך' ולהנחיל את התורה לדורות הבאים".

תגיות:ראש השנהקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה