חדשות בארץ

ח"כ גוטליב במתקפה: "השופט משקר, השמאל חושב שיש לו מונופול על החכמה"

חברת הכנסת על בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ: "הם לא רצו לשמוע, הם לא מסוגלים לשמוע שהם לא מורמים מהעם. בית המשפט העליון חייב לציית לחוק הוא לא מעל החוק"

  • כ"ז אלול התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא
חברת הכנסת טלי גוטליב פתחה היום (רביעי) במתקפה חסרת תקדים על בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, אחרי הדיון אתמול בעתירות בעניין התיקון מספר 3 לחוק יסוד: השפיטה בעניין עילת הסבירות.

"מה זה נעלבתי? הלכתי לעמוד בפינה", אמרה בראיון ל-104.5FM. "נחרדתי ששופט בית משפט עליון משקר בבית המשפט, באשר שתרחישי האימים לא אמורים לקנות לבית המשט את סמכות, אומר השופט עמית יש לנו חוקים בקנה, שואלת אותו השופטת חיות והוא משיב לה על יו"ר ועדת הבחירות. זה שקר גמור, הוא היה יו"ר ועדת הבחירות והוא שופט. עמית הוכיח לנו איך אחמד טיבי יכול להיות בכנסת, ושיקלי לא".

גוטליב הוסיפה כי "השמאל חושבים שיש להם מונופול על החכמה הם לא מסוגלים לשמוע שום ביקורת עניינית, מה שראית בדיון זה יהירות, יחס מפלה אל מול נציגי הממשלה מול העותרים, גם סולברג אמר שבן גוריון אמר שאין סמכות לשופטים לבטל חוקים או להתערב בחוקים".

על מגילת העצמאות אמרה, "השמאל מוציא כותרות פומפוזיות כי הוא לא מסוגל להתמודד עם המהות. נשאלו שם שאלות חסרות רמה משפטית, על ידי חלק מהשופטים. שואלים את בומבך מאיפה יש לכנסת לחוקק חוקי יסוד. זה השאלות שתבין? אם לא הייתי עורכת דין הייתי חושבת שאלה שאלות חכמות, זה א' ב' של ג' ד', אולי שישאל את אהרון ברק מאיפה יש לנו סמכות לחוקק חוקים, אגב זה מתחיל ממגילת העצמאות. היסטורית, היו מספר טיוטות זה לא משהו שהצביעו עליו זו מגילה אדירה, כמניפסט מדיני הוא מניפסט מדהים זה יוצר לנו כח ואמונה של העם היהודי שבאו לנחלת אבותינו ולהיסטוריה שלנו שהגענו לארץ הזו".

בהמשך נשאלה על חוק הנבצרות וענתה: "ברמה המשפטית גם כששמעתי את כל מה ששמעתי אתמול, הרעיון הוא שמה שמנסים להולך כל הזמן מה יקרה במקרה קיצון אם אנחנו נפגע בדמוקרטיה, תרשום לעצמך שמאז קום המדינה לא פגעו בכנסת בדמוקרטיה, מי שפגע זה בית המשפט העליון שמתערב בעניינים צבאים לא לו, תגיד לי אתה מי יבקר את בית המשפט העליון? אני רוצה לשים להם מראה, אחד אחד מי הם. סבירות של החלטת ממשלה ושרים, זה סובייקט, זו תחושה".

לסיום התייחסה גוטליב למה שהתרחש בין כותלי בית המשפט ואמרה: "הם לא רצו לשמוע, הם לא מסוגלים לשמוע שהם לא מורמים מהעם. בית המשפט העליון חייב לציית לחוק הוא לא מעל החוק, והחוק אומר שאין לשופט אלא את אימת הדין ואין לו שום סמכות להתערב לא בחוקי יסוד ולא בחוקים ורגילים - והיה והם התערבו פסק הדין שלהם הוא בטל מעיקרו - אם שופט בית משפט עליון יגיד לי לעמוד על רגל אחת אז אני אעמוד על רגל אחת? לא. אין לו סמכות. אין משמעות אופרטיבית לכך. אם תרצה מקרה סעד, אתה לא מגיע לבג"ץ, שחיות לא תגיד לי שהיא דואגת לאזרח, ההחלטות שלה פוגעת באזרחים, ומבקרם מדינת ישראל הדמוקרטית".

תגיות:טלי גוטליבבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה