חדשות בארץ

הקבינט הביטחוני דן בהיערכות למניעת פיגועים: הכוננות הביטחונית תעלה

הקבינט הביטחוני קיים דיון היערכות עקב חשש שמחבלים ינסו לבצע פיגועים בחגי תשרי. בפעם השנייה החודש: שישה מטעני חבלה תקניים נתפסו בבקעה

מטעני החבלה שנתפסו (צילום: דובר צה"ל)מטעני החבלה שנתפסו (צילום: דובר צה"ל)
אא

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס היום (שלישי) במשרד ראש הממשלה בירושלים, כדי לדון בין היתר בהיערכות כוחות הביטחון לחגי תשרי. זאת עקב מאות התרעות על כוונת ארגוני הטרור לבצע פיגועים בישראל. כחלק מההיערכות יוטל סגר על שטחי יו"ש ועל המעברים, והכוננות הביטחונית תעלה בכל המרחבים.

מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר בתום הדיון כי "ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיימה היום דיון בהערכת המצב לקראת חגי תשרי. ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט אישרו את ההיערכות המבצעית בכלל גופי הביטחון לקראת החגים והדגישו את החשיבות למתן ביטחון ותחושת ביטחון לכלל אזרחי ישראל לתקופה זו".

הקבינט דן גם בבקשת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להחמיר בתנאי הכליאה של המחבלים הכלואים בישראל. בתום הדיון הוחלט כי ההחלטה בנושא תתקבל בתום דיון נוסף שייערך באוקטובר, לאחר חגי תשרי. עד אז לא יהיה שינוי בתנאים.

נזכיר כי גורמי הביטחון הביעו חשש מפני הסלמה סביב הר הבית ועוטף ירושלים, אך האיום קיים לגבי כל עיר ואזור. צה"ל והשב"כ יקיימו הערכת מצב ביממות הקרובות, אז יוחלט אם לתגבר כוחות במהלך תקופת החגים.

 

כוחות צה"ל סיכלו ניסיון להבריח מטעני חבלה לתחומי הרשות

צה"ל התיר היום לפרסום שכוחותיו, בשיתוף משטרת ישראל, סיכלו ניסיון להברחת מטעני חבלה אל ארגוני הטרור ברשות הפלסטינית.

הכוחות, מחטיבת הבקעה והעמקים, איתרו שלשום תיק ובו שישה מטעני חבלה תקניים. דובר צה"ל מסר כי "המטענים הועברו לטיפול בשטח על-ידי חבלנים. נמשיך לפעול לאיתור וסיכול של כל כוונה לבצע החדרת אמצעי לחימה על-ידי גורמי טרור עוינים בחו"ל, שמסכנים את ביטחון המדינה ואזרחיה". חקירת המקרה הוטלה על היחידה המרכזית במשטרת המחוז הצפוני.

בתחילת החודש סיכלו גורמי הביטחון ניסיון נוסף להבריח לישראל, דרך הגבול הירדני, מטעני חבלה. בחודש שעבר נעצרו גם שלושה ערבים ישראלים שהיו מעורבים בהברחת מטעני חבלה ונשקים דרך הגבול הירדני. במסגרת חקירתם בשב"כ עלה כי שניים מהעצורים גויסו להברחה על ידי פעילי טרור בארגון הג'יהאד האסלאמי, ממחנה הפליטים ג'נין.

לפני כחודש וחצי הוגש גם כתב אישום נגד שלושה תושבי כפר קאסם ותושב לוד, אשר נעצרו בחודש יולי בגין עבירות של סחר באמצעי לחימה. בחקירתם התברר כי סחרו במטעני חבלה תוצרת איראן שבחלקם הגיעו לידי גורמי ברשות הפלסטינית. אחד הנאשמים הודה בחקירתו בשיתוף פעולה עם החיזבאללה.

תגיות:צה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה