חדשות בארץ

דווקא בראש השנה: אונסק"ו תחליט האם תל יריחו יוגדר כאתר פלסטיני

גורמים במשלחת הישראלית שנמצאים בריאד, טוענים כי ההחלטה תתקבל בחג, בזמן שהמשלחת לא שם. במקביל, ההערכה היא שיוגדר כאתר בשטח פלסטיני ולא כאתר מורשת פלסטיני. האם זה משנה?

  • כ"ו אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשלחת הישראלית הגיעה בתחילת השבוע לריאד בירת סעודיה, כדי להשתתף בכנס של אונסק"ו. הוועדה למורשת עולמית תדון בהכללת אתרים חדשים ברשימותיה. אחד המועמדים הוא תל יריחו, אך הרצון להכריז עליו כאתר מורשת עולמי בפלסטין ולא בישראל, מעסיק את חברי המשלחת.

מי שהגיע לריאד הם ראש רשות העתיקות אלי אסקוזידו, ונציגים ממשרד החוץ – שגריר ישראל למוסדות האו"ם בפריז וסמנכ"ל ארגונים בינלאומיים של המשרד. המושב בריאד יימשך עד תאריך ה-25 בספטמבר, כאשר הדיון בנוגע לתל יריחו יתקיים בראש השנה, כשהמשלחת הישראלית לא תהיה במקום. לא ברור האם אונסק"ו כיוונה לכך או לא, אבל העובדות הן שהמשלחת לא תהיה נוכחת באולם בעת ההצבעה.

על פי פרסום של "מקור ראשון", גורמים במשלחת השוהה בימים אלה בערב הסעודית אומרים כי ההחלטה צפויה להכליל את תל יריחו כאתר מורשת בשטח פלסטיני, ולא כאתר מורשת פלסטיני, בניגוד להחלטות דומות בעבר לגבי הר הבית או מערת המכפלה. לא ברור האם זה משנה - משום שבכל מקרה, לפחות בשלב זה, אין כוונה להגדיר את האתר כחלק מישראל.

גורמים במשלחת הדגישו כי יהיה מדובר בהכרה בתל יריחו כאתר מורשת עולמית של ציוויליזציה עתיקה הנמצא בשטח פלסטיני. בעבר התקבלו החלטות שונות לגבי חברון העתיקה ומערת המכפלה וכן עבור הר הבית, שם הכיר ארגון האו"ם באתרי המורשת היהודיים כאתרים פלסטיניים תוך עיוות ההיסטוריה.

תגיות:תל יריחואונסק"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה