חדשות בארץ

שר המשפטים לוין תקף את השופטים: "מה מזעזע את הדמוקרטיה? הדיון היום"

לקראת הדיון בבג"ץ על העתירות נגד צמצום עילת הסבירות, אמר שר המשפטים כי "בית המשפט מציב את עצמו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל לחוק". יו"ר האופוזיציה לפיד הגיב: "מסמך חסר אחריות שמישהו כתב עליו 'חוק יסוד'"

  • כ"ו אלול התשפ"ג
(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

לקראת הדיון הדרמטי שיתקיים הבוקר (שלישי) בבית המשפט העליון בירושלים, בעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות, שר המשפטים יריב לוין, ממובילי הרפורמה המשפטית והחוק שבלב הדיון, תקף בחריפות את שופטי בג"ץ.

"הדיון שמתקיים היום בבית המשפט העליון, בחוסר סמכות מוחלט, הוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובמעמד הכנסת", אמר. "גם נשיאי ושופטי העליון לדורותיהם הסכימו כולם - העם הוא הריבון, ורצונו מתבטא בחוקי היסוד אותם מחוקקת הכנסת. עצם הדיונים באפשרות לפסול חוקי יסוד, שהם ראש הפירמידה החוקית בישראל, ובאפשרות להוציא את ראש הממשלה לנבצרות - הם פגיעה אנושה בשלטון העם".

"בית המשפט, ששופטיו בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ובלי פרוטוקול, מציב את עצמו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל לחוק", המשיך לוין. "מצב זה מנוגד לחלוטין לדמוקרטיה. משמעותו בית משפט ללא איזונים ובלמים כלל. שליט יחיד. לא עוד שלטון העם. הטענה שבה מצדיק בית המשפט את הדיון בפסילת חוקי יסוד היא שעליו למנוע חוקי יסוד שמנענעים את אמות הספים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אך מה שבאמת מזעזע את אמות הסיפים של הדמוקרטיה בישראל הוא הדיון שמקיים היום בית המשפט".

"עד היום, חרף אקטיביזם שיפוטי בעייתי ביותר, היה לפחות בסיס אחד מוסכם - בית המשפט כיבד את חוקי היסוד", סיכם לוין. "זהו הבסיס ששמר על הדמוקרטיה בישראל. האחריות לשמור על הבסיס המשותף הזה מונחת לפתחו של בית המשפט".

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר לדיון בבית המשפט. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "'התיקון לחוק יסוד השפיטה' שעולה היום לדיון בבג"ץ הוא לא חוק יסוד. הוא מסמך חסר אחריות שמישהו כתב עליו 'חוק יסוד', ומאז הם דורשים שיתייחסו אליו כמו אל כתבי הקודש".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כתבה כי מדובר בעתירה "שתוצאותיה יסמנו את הכיוון אליו צועדת מדינת ישראל". היא הוסיפה כי "מיליוני ישראליות וישראלים נושאים עיניים לבג"ץ ומייחלים שיוציא לקואליציה המסוכנת הזו כרטיס אדום. אתם המחסום האחרון לפני הדיקטטורה. מדינת ישראל איתכם".

תגיות:יריב לויןבג"ץעילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה